ورود بیش‌از 222 هزار خودرو به گیلان

کد خبر: ۲۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 07 July 2016
تابناک / معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ورود 222 هزار و 839 خودرو از 15 تیرماه جاری تاکنون به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در جریان بازدید از محور آزادراه رشت ـ قزوین با اشاره به اینکه از وضعیت ورود گردشگران در تعطیلات سه روزه عید فطر به گیلان اطلاع کامل داشتیم، اظهار کرد: قبل از عید فطر سه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های گیلان، شورای هماهنگی ترافیک استان و ستاد تسهیلات سفر گیلان برگزار شده است.

وی به لغو مرخصی تمام شهرداران، فرمانداران و بخشداران مبادی ورودی گیلان اشاره کرد و افزود: هماهنگی لازم با پلیس راه، پلیس راهور، امدادونجات، اورژانس، راه و شهرسازی انجام شده و در آماده‌باش کامل هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه ورود انبوه گردشگران از سه‌شنبه 15 تیرماه جاری به استان آغاز شده است، تصریح کرد: 15 تیرماه جاری تعداد 82 هزار و 486 خودرو وارد گیلان شده و 41 هزار و 674 خودرو از استان خارج شده است.

شعبان‌پور از ورود 113 هزار و 260 خودرو به گیلان در 16 تیرماه جاری خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 55 هزار و 41 خودرو از استان خارج شده است.

وی، خودروهای ورودی به گیلان تا ساعت 12 روز جاری را 27 هزار و 93 خودرو اعلام کرد و گفت: از 15 تا 17 تیرماه جاری در مجموع 222 هزار و 839 خودرو وارد استان شده و 115 هزار و 475 خودرو از گیلان خارج شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، اوج ورود گردشگران را پس از نماز عید فطر به استان دانست و خاطرنشان کرد: خودروها از دو لاین آزادراه قزوین ـ رشت به تونل منجیل می‌رسند و این محل به عنوان گلوگاه است.

شعبان‌پور به استفاده از تمام توان دستگاه‌ها در برطرف کردن ترافیک در محور آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد و یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از بحران مذکور تأمین اعتبارات برای اتمام 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین است.

وی با بیان اینکه آزادراه رشت ـ قزوین گنجایش حجم انبوه خودروها را ندارد، اظهار کرد: مسؤولان استانی به وظیفه و رسالت خود عمل کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: از ساعت 12 روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک سنگینی در مسیر آزادراه رشت ـ قزوین داشته باشیم و از گردشگران می‌خواهیم روز جمعه را برای خروج از استان انتخاب نکنند.

شعبان‌پور با اشاره به وجود ضعف‌هایی برای ورود گردشگران در روزهای 15 و 16 تیرماه جاری به گیلان، بیان کرد: هماهنگی لازم برای برطرف کردن ضعف‌های مذکور با پلیس راه استان انجام شده تا گردشگران به‌ سهولت بتوانند از گیلان خارج شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار