ساخت و ساز در محدوده نظامی میدان سپاه

کد خبر: ۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 21 April 2015
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران ساخت و سازهای محدوده میدان سپاه را مغایر قانون دانست و گفت: شهرداری تهران طی مکاتباتی، مخالفت خود را با این ساخت و سازهای غیر مجاز اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، پژمان پشمچی زاده افزود: در محدوده نظامی میدان سپاه ساخت و سازهایی در حال انجام است که شهرداری منطقه 7 و اداره کل امور نهادها، سازمانها و نیروهای مسلح شهرداری تهران از ابتدا طی مکاتباتی اخطارهای لازم را ارائه داده و با احداث بنا مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه کلیه ساخت و سازها باید تابع ضوابط و قوانین باشد اظهار کرد: در محدوده میدان سپاه بناهای تاریخی وجود دارد که باید طبق قانون به حریم آنها توجه داشت و با استعلام از سازمان میراث فرهنگی و سایر مراجع ذی صلاح اقدام به ساخت و ساز کرد.

پشمچی زاده تصریح کرد: محدوده میدان سپاه در پهنه G321 قرار دارد که این پهنه فضای سبز، باز و ویژه یا حفاظت فرهنگی و تاریخی است.

وی با بیان اینکه رعایت مصوبات طرح جامع تهران در پهنه مذکور (G321) برای محدوده میدان سپاه الزامی است گفت: هرگونه ساخت و ساز در این محدوده باید با دریافت تاییدیه از مراجع ذی صلاح از جمله شهرداری تهران، کمیسیون ماده 5 و سازمان میراث فرهنگی باشد و به طور حتم این ساخت و سازها باید متوقف شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به مکاتبات متعدد اداره کل امور نهادها، سازمانها و نیروهای مسلح شهرداری تهران و شهرداری منطقه 7 اضافه کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری نیز مخالفت خود را با این بنا اعلام کرده و خواستار رعایت ضوابط تعیین شده و عمل به قانون شده است.

** باغ دامپزشکی به بوستان عمومی تبدیل می شود

پشمچی زاده در خصوص باغ دامپزشکی نیز گفت: بنا به تدبیر شهردار تهران باغ دامپزشکی به بوستان عمومی تبدیل می شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای سرانه فضای سبز مناطق مرکزی از جمله منطقه 11 تصریح کرد: با تبدیل این باغ به بوستان عمومی، سرانه فضای سبز منطقه افزایش خواهد یافت.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار