علت اصلی معلولیت‌ها ناآگاهی است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: علت اصلی معلولیت‌ها ناآگاهی در جامعه بوده و پیشگیری یک گام اصلی در جلوگیری از معلولیت در جامعه است.
کد خبر: ۲۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 12 July 2016

به گزاریخبرگزاری فارساز اردبیل، علی نظری شیخ احمد عصر امروز در دیدار و نشست با کارکنان اداره بهزیستی شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس هفته بهزیستی با تبریک و گرامیداشت این هفته اظهار کرد: علت اصلی معلولیت ناآگاهی در جامعه است و پیشگیری یک گام اصلی در جلوگیری از معلولیت در جامعه است.

وی به دیدار چندین باره وزیر کشور با رهبر معظم انقلاب و جلسات چندین ساعته در مورد آسیب‌های اجتماعی و فقر و طلاق تصریح کرد: این موضوعات مورد دغدغه مقام معظم رهبری بوده و به عنوان یک برنامه اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار خلخال با اشاره به تعطیل شدن بخش دولتی بخش مشاوره ژنتیک در شهرستان خلخال گفت: مشاوره ژنتیک یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اولویت‌دار در تشخیص معلولیت‌های قبل از ازدواج بوده و باید در شهرستان دایر شود.

نظری شیخ احمد در مورد رسیدگی به محرومان و تحت پوشش قرار دادن همه محرومان و مددجویان افزود: امکانات دولتی و بهزیستی کفاف هزینه‌های محرومان را نمی‌کند و باید بخش خصوصی و خیرین به صورت جدی وارد عمل شوند.

رئیس شورای تأمین شهرستان خلخال عمل به وظیفه اجتماعی در قبال جامعه را مسئولیت همگانی دانست و بر لزوم توجه به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

دل‌انگیز مسروری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال نیز با گرامیداشت این هفته به برنامه‌های پیش‌رو در هفته بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 20 برنامه فرهنگی و اجتماعی، دیدار با محرومان و مددجویان، کلنگ‌زنی خانه محرومان و ایجاد نمایشگاه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مراکز عمومی قابل اجراست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار