نجات یک راننده کامیون در مازندران

کد خبر: ۲۶۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 19 July 2016
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نجات جان راننده کامیون توسط دو نفر از کارشناسان فوریت‌های پزشکی این استان خبر داد.

ذکریا اشک‌پور گفت: به‌دنبال تماس مردمی با مرکز ارتباطات اورژانس استان، گزارش از هوش رفتن راننده کامیون پشت فرمان اطلاع داده شد.

وی اظهار کرد: این حادثه در عبور روستای «پهنه‌کلا» ساری اتفاق افتاد و بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس راهبند به محل حادثه اعزام شدند و پس از کنترل علائم حیاتی بیمار، دریافتند که وی دچار افت سطح هوشیاری و بی‌قراری و تعریق شدید شده است.

سخنگوی اورژانس 115 مازندران افزود: کارشناسان اورژانس، با کنترل قند خون بیمار، به افت شدید قند خون در او پی بردند و بلافاصله اقدامات درمانی با مشاوره پزشک ارتباطات شروع و ابتدا با برقراری دو رگ باز نسبت به تزریق دکستروز و سرم اقدام کردند.

اشک‌پور بیان کرد: رساندن اکسیژن به بیمار از طریق کپسول اکسیژن پرتابل و کنترل میزان اشباع اکسیژن خون شریانی با دستگاه پالس اکسیمتر از دیگر اقدامات برای بیمار بود که در نتیجه آن، بیمار هوشیاری خود را به‌دست آورد و سرحال شد.

وی در پایان گفت: همه این اقدامات در داخل کامیون انجام شد و زحمات کارشناسان ارشد مراقبت‌های ویژه پرستاری پایگاه راهبند ساری حسن آرین و مهدی رستمی نیز قابل تقدیر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار