پسماند روستاهای قزوین به صورت تجمیعی ساماندهی می‌شود

سامانه تولید برق از پسماندهای شهری تهران مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: باتوجه به ضرورت حفظ محیط زیست روستاها و دفن بهداشتی زباله، پسماند روستاهای قزوین به صورت تجمیعی ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم حبیبی انبوهی صبح امروز در جریان بازدید از روستاهای طارم سفلی استان قزوین اظهار داشت: حفاظت از محیط‌زیست جزو وظایف ذاتی همه انسان‌هاست و در این زمینه همه مردم باید تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: در برخی از روستاها عدم توجه به پسماند و فاضلاب روستایی مشکلاتی را برای زمین‌های کشاورزی و بهداشت منطقه به وجود آورده است که برای آنها چاره‌اندیشی لازم انجام شده است و در برخی از روستاها به صورت تجمیعی ساماندهی می‌شود، این در حالی است که باید برای داشتن محیط زیستی سالم از انباشت زباله و فاضلاب جلوگیری شود.

 مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به اینکه روستاها باید محور اقتصاد مقاومتی کشور باشند عنوان کرد: در این زمینه باید با استفاده از نیروهای بومی‌ منطقه زمینه اشتغالزایی برای روستائیان و تولید فراهم شود تا علاوه بر افزایش سرانه تولید در کشور، روستائیان به فکر مهاجرت از روستاها نباشند.

 حبیبی انبوهی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند استفاده از نخبگان و مدیران خوش فکر است تصریح کرد: در روستاها جوانان خوش‌فکری وجود دارد که می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال نقش آفرینی کنند.

وی همچنین از ارائه تسهیلات به کارآفرینان روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از محل اعتبارات بانک‌ها تسهیلات کم‌بهره به کارآفرینان روستایی تعلق می‌گیرد.

در این بازدید مشکلات 20 روستای بخش طارم سفلی قزوین مورد بررسی قرار گرفت و درباره آنها تصمیم‌گیری شده و همچنین بر تسریع در روند تشکیل تعاونی روستایی در روستای کلج تأکید شد.

تصمیم گیری در رابطه با آب کشاورزی روستای کلج هم از جمله موضوعات بررسی شده در این بازدید بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار