کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان مهم‌ترین اولویت است

کد خبر: ۲۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 21 July 2016

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بر برنامه‌ریزی‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وحید یعقوبی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین طرح توانمندسازی روانی - اجتماعی شهروندان در مدارس ناحیه یک کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که امروز باید به صورت دقیق و درست انجام دهیم ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: امروز دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم در نظر دارد تا با فکر و ذهن نسل امروز بازی کرده و آنان را به بیراهه بکشاند.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: در این راستا لازم است تا آموزش‌هایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در جامعه انجام شود.

 

یعقوبی با بیان اینکه یکی از مهمترین آموزش‌ها باید نحوه سالم زندگی کردن باشد خاطرنشان کرد: در این راستا راه‌اندازی پایگاه توانمندسازی روانی - اجتماعی شهروندان که با مشارکت کارشناسان دادگستری، بهزیستی، بسیج و پلیس فتا در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج این استان انجام شده است گامی مهم در جهت ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان و والدین آنها است.

 

وی افزود: آموزش نقش کلیدی و اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌تواند در کاهش جرایم نیز بسیار موثر باشد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه با ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان،‌ این قشر می‌توانند آموزش‌های خود را به دیگران و در جامعه تعمیم دهند گفت: فعالیت‌های جامعه محور و اقدامات حمایتی از مهمترین مسائلی است که در این مرکز دنبال می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک آموزش و پرورش کرج گفت: برای اجرای این طرح 30 نفر از کارشناسان آموزش دیده و مجرب از دادگستری، بهزیستی، تعدادی از مدیران آموزش و پرورش ناحیه، بسیج و پلیس فتا مشارکت دارند.

 

این طرح ابتدا در مناطق حصار، کلاک، گرمدره، عظیمیه و برغان در قالب پایگاه تابستانی آغاز شده است که براساس تمهیدات اندیشیده شده در طول سال تحصیلی آتی نیز این طرح در مدارس ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار