اعتکاف امسال در 50 مسجد شیراز

دبیر اجرایی آیین معنوی اعتکاف در شهرستان شیراز گفت: 450 مسجد در استان فارس و 50 مسجد در شهر شیراز برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در سالجاری آماده شده است.
کد خبر: ۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 23 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،حسین کریمی پنجشنبه در جلسه هماهنگی آیین معنوی اعتکاف در شیراز بیان کرد: آمارها در این بخش بیانگر افزایش تقاضا و مشتاقان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در سطح استان و شیراز است.

وی افزود: با توجه به تعامل دو هیات مذهبی محمدی و بنی هاشمی که از هیات های شاخص در شهر شیراز هستند، امور اجرایی و تدارکاتی اعتکاف امسال بر عهده این دو هیات است.

کریمی اظهارداشت: برنامه هایی از جمله سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ دینی، مراسم زیارت عاشورا، قرائت قرآن کریم و ادعیه، برگزاری دعای ام داوود، مرثیه سرایی و برپایی نماز جماعت برای آیین معنوی اعتکاف پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهر شیراز برای ثبت نام و شرکت در این مراسم معنوی می توانند حداکثر تا مورخ ششم اردیبهشت ماه جاری به www.heyat –mohammadi.ir مراجعه کنند.

هرساله 13 تا 15 رجب آیین اعتکاف با حضور خواهران و برادران در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود.

در این آیین کسانی که معتکف می شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام می کنند و در روزهای اعتکاف مگر در مواقع ضروری، از مسجد خارج نمی شوند.

آیین اعتکاف سال 93 در بیش از 400 مسجد در استان فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار