خلاقیت و نوآوری محرک اصلی پیشرفت در جامعه است

مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء کیفیت در رشته‌های مذکور و شکوفایی استعدادها عنوان کرد.
کد خبر: ۲۶۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، قربانعلی افشانی در حاشیه بازدید از روند برگزاری مسابقات آزمایشگاهی سراسر کشور که به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری محرک اصلی توسعه و پیشرفت در جامعه بوده که باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی بیان کرد: خلاقیت و نوآوری نقطه عطف اختراعات، اکتشافات و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر بوده که باید در مسیر درست و مطلوب بکار گرفته شود.

مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آزمایشگاه‌ها در مدارس به عنوان واحدهای عملیاتی نظام آموزشی بوده که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و اقدامات لازم در جهت تجهیز آنها صورت گیرد.

افشانی گفت: توسعه آزمایشگاه‌ها با پرورش تفکر خلاق و تربیت افرادی کاوشگر و نوآور نقش به سزایی در شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان و پیشرفت و آبادانی کشور داشته که این مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به روند برگزاری مسابقات آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: استان قزوین میزبان 288 دانش‌آموز دختر و پسر از سراسر کشور بوده که در سه رشته فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی به صورت علمی و عملی به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء کیفیت در رشته‌های مذکور و شکوفایی استعدادها عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار