تزلزل درعرصه مدیریت شهری به نفع هیچ‌کس نیست

جنبش دانشجویی اردبیل اعلام کرد: تزلزل در عرصه مدیریت شهری نه تنها سودی نداشته بلکه ضرر و زیان آن متوجه همه است و مانع از توسعه شهری می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 31 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جنبش دانشجویی اردبیل صبح امروز در بیانیه خود به صورت صریح در ارتباط با استیضاح شهردار اردبیل موضع‌گیری کرده و اعلام کرد: پر واضح است که یکی از شروط موفقیت هر سازمان، ثبات در عرصه مدیریتی آن می‌باشد و هر گونه تزلزل و بی‌ثباتی از جمله عوامل شکست در رسیدن به اهداف است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به این اصل قویا معتقدیم که رای موافق اکثریت اعضای شورا به استیضاح شهردار، بنا به دلایل زیر منجر به بی‌ثباتی آن نهاد خواهد شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: کمتر از یک سال به پایان مهلت چهار ساله شورای فعلی باقی مانده و شهردار بعدی برای مدت زمان کوتاهی زمام امور را به عهده خواهد داشت، که بخش عمده‌ای از همین مدت نیز به تثبیت مدیریت و ایجاد تغییرات مختلف خواهد گذشت بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که شهر اردبیل ممکن است یک سال کامل از پیشرفت شهری محروم شود.

در این بیانیه آمده است: این اتفاق دقیقاً در زمان اوج اجرای پروژه‌های عمرانی و در فصل تابستان اتفاق افتاده است که همین امر موجب اختلال در مدیریت بسیاری از پروژه‌ها خواهد شد به ویژه که اجرای چندین پروژه مهم شهری به تازگی آغاز شده بود.

با توجه به نکات اعلام شده می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که اگر چه استیضاح شهردار حق قانونی شورای اسلامی شهر است اما این اقدام در این برهه از زمان به هیچ وجه، مصلحت نبود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همین مصلحت عمومی بود که به درستی مورد توجه آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت و او با تاکید به حفظ ثبات در مدیریت شهری، از برخی اقدامات شهردار سابق به خاطر این مصالح تمجید کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: مصلحتی که اکثریت اعضای شورای شهر از آن غافل شده و به چنین اقدامی خام و نسنجیده مبادرت ورزیدند البته به رغم برخی مدعیان، تأیید همه جانبه‌ای از بیان ایشان نسبت به شهردار سابق، استنباط نشده است.

در این بیانیه آمده است: بنابراین طبق این فرمایش، برخی از اقدامات شهرداری شایسته تقدیر است و با توجه به این نکته و نیز با توجه به مصالح فوق، می‌توان استنباط کرد که استیضاح، مورد قبول آن مقام نبوده است و روشن است که این معنا با حمایت قاطع و تأیید همه جانبه متفاوت است.

جنبش دانشجویی اردبیل در این بیانیه یادآور شده است: بنا به اطلاعات موثقی که به دست اعضای جنبش دانشجویی رسیده است و نیز بنا به ارزیابی‌های این جنبش، دلایل و انگیزه‌هایی در استیضاح شهردار وجود داشته است مستنداتی که بنا به مصالحی فعلا قصد افشای آنها را نداریم و خاطرنشان می‌کنیم جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی به هیچ‌وجه در تصمیم گرفته شده تأثیرگذار نبوده و استیضاح کنندگان از جناح‌های مختلفی هستند.

در این بیانیه آمده است: بنابراین ایجاد گمانه‌زنی‌های عجولانه و ژورنالیستی در این راستا، در جهت سیاسی جلوه دادن ماجرا و انحراف افکار عمومی از اصل قضیه است.

دانشجویان قضاوت درباره نحوه عملکرد شهردار سابق، چگونگی انتصاب پر حرف و حدیث او در سمت شهرداری و جهت‌گیری‌ها و حتی عملکرد سیاسی وی، مجال و مقال دیگری را می‌طلبد را یادآور شد

هرگونه بهره‌برداری از این بیانیه به نفع شخص یا جریان نیز مردود است و آنچه که این بیانیه در پی اثبات آن است، نسنجیده بودن استیضاح است که به برخی از دلایل آن اشاره شد ضمناً بایستی توجه داشت، که هرگونه مظلوم نمایی، اقدامات پوپولیستی، یارکشی‌های تصنعی خیابانی یا رسانه‌ای و بهره‌برداری نابجا و فرصت‌طلبانه از ماجرای پیش آمده توسط هر کس یا هر جریانی که باشد، توهین به مردم فهیم اردبیل قلمداد می‌شود مردم اردبیل به کرات نشان داده‌اند که تفاوت اقدامات خالصانه و حرکت‌های عوام فریبانه را به راحتی تشخیص می‌دهند یقینا هرگونه سوء‌استفاده از اعتماد آنها، در مدت زمان کوتاهی روشن شده و خیانت نامیده خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار