ساختمان‌های ایرانی ۶ برابر کشورهای اروپایی انرژی مصرف می‌کنند

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: ساختمان‌های ایرانی 6 برابر کشورهای اروپایی انرژی مصرف می کنند که در ساعات پیک مصرف، این میزان به 50 درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۷۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، سودابه پاک نژاد در همایش مصرف برق که دیروز در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اعلام کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، اما ۲ درصد انرژی جهان را استفاده می کند و باید روند مصرف انرژی را مدیریت کنیم.

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر در ادامه اظهار کرد: ساختمان های ایرانی ۶ برابر کشورهای اروپایی انرژی مصرف می کنند که در ساعات پیک مصرف، این میزان به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

این مسئول با بیان اینکه بانوان نقش مهمی درکاهش مصرف برق و انرژی بر عهده دارند، گفت: درست استفاده کردن از وسایل سرمایشی و همچنین لوازم برقی به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وسایل برقی حتی در حالت استراحت، ۱۰ درصد انرژی معادل هر ساعت ۱۰ وات مصرف می‌کنند.

بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم در این همایش گفت: در تابستان با کمبود تولید برق مواجه ایم که مشترکین باید در ساعات اوج مصرف، از لامپ های کم مصرف و رشته ای استفاده کنند.

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی دراستان قزوین اظهارکرد: ۸۴۰ روستا و ۲۵ شهر از نعمت برق بهره مند هستند و مشترکینی که مصرف شان از ۳۰۰ کیلو وات عبور کند باید بهای بیشتری را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار