مرور روزنامه های صبح گیلان؛ یکشنبه

تشکیل باشگاه سرمایه گذاری در استان/120میلیارد ارزش تولید چای

به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح امروز به موضوعاتی از قبیل بحث حذف یارانه پردرآمد ها و همچنین به کار گیری آن در تولید کشور و همچنین با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول چای...
کد خبر: ۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح امروز به موضوعاتی از قبیل بحث حذف یارانه پردرآمد ها و همچنین به کار گیری آن در  تولید کشور و همچنین با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصول چای به ارزش های این محصول پرداخته اند.
روزنامه گیلان امروز نیز به سخنان استاندار مبنی بر تشکیل باشگاه سرمایه گذاری در استان اشاره کرده که در ادامه به آن نیز می پردازیم.

​استاندار گیلان: باشگاه سرمایه گذاری در گیلان تشکیل می‌شود
به گزارش تابناک گیلان، استاندار و رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان از تشکیل باشگاه سرمایه گذاری به منظور ایجاد تعامل سازنده و هدفمند بین نخبگان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی بیان داشت: بهره گیری از فضای جدید بین المللی برای رونق اقتصادی در استان‌ها که با کوشش‌های دولت تدبیر و امید بوجود آمده، نیازمند اقدامات مبتکرانه و نوآورانه است.

وی ادامه داد: از آنجائیکه یکی از اهداف این باشگاه ایجاد یک تشکل خبره، آگاه و کاردان به عنوان بازوی مشورتی در موضوعات خرد و کلان اقتصادی استان با عضویت اشخاص حقیقی و حقوقی است؛ فرم عضویت آن نیز در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان درج شده است.

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان با بیان اینکه این باشگاه سرمایه گذاری در فضای مجازی ذیل وب سایت این مرکز تشکیل می‌شود، گفت: کار‌شناسان خبره و مطلع دستگاه‌های اجرایی، اعضاء نهاد‌ها و تشکل‌های غیردولتی حرفه‌ای، تخصصی و علما مرتبط با سرمایه گذاری، مدیران و فعالان واحدهای اقتصادی موفق، کارآفرینان، نوآوران و نخبگان، اقتصادی و اساتید و دانشجویان نخبه می‌توانند در این باشگاه عضو شوند.

نجفی با بیان اینکه باشگاه سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی گیلان یک تشکل غیردولتی است، تاکید کرد: گسترش دامنه کمی و کیفی تعامل بین اندیشمندان مختلف علمی، تخصصی و علوم کاربردی، ایجاد تعامل سازنده و هدفمند بین نخبگان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران پیرامون شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و مباحث توسعه استان، شناسایی چالش‌های سرمایه گذاری و محیط کسب و کار استان و ارایه راهکارهای علمی در این زمینه از مأموریت‌ها و وظایف این باشگاه است.

وی همچنین دستیابی به یک اجماع نظر درخصوص محورهای توسعه استان، ایفای نقش بازوی مشورتی برای مرکز و همچنین تصمیم سازی برای مدیران و مسوولان عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و... در بخش‌های دولتی و خصوصی، آماده سازی مقدمات برگزاری نشست‌های کار‌شناسی و همایش‌های علمی - کاربردی در راستای تبیین و تحلیل فرصت‌های اقتصادی را از دیگر مأموریت‌ها و وظایف باشگاه سرمایه گذاری در گیلان عنوان کرد.

نجفی با اشاره به ضرورت فعال شدن دیپلماسی سرمایه گذاری در استان‌ها تصریح کرد: گیلان از استان‌های پیش رو در این بخش است و در همین راستا، برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری بانک اطلاعات سرمایه گذاری خارجی و نرم افزار مدیریت فرصت‌های سرمایه گذاری در قالب سه برنامه شامل فرصت‌های موجود، پیشنهادی و پروژه‌های نیمه تمام دولتی و خصوصی تهیه شده است.

مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان پیش از این؛ از انتشار کتاب گیلان و فرصت‌های سرمایه گذاری خبر داده بود. در این کتاب که در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جذب سرمایه گذار قرار گرفت؛ خلاصه‌ای از مشخصات، وضعیت و ساختار مالی یکصد طرح سرمایه گذاری استان ذکر شده بود.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان همچنین اول اردیبهشت ماه جاری در مصاحبه‌ای گفته بود که مجموعه اقدامات زیربنایی به منظور آماده سازی و تسهیل فضای تعامل با سرمایه گذاران خارجی همچون تدوین برنامه نقشه راه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، تشکیل باشگاه سرمایه گذاری خارجی، برگزاری جلسات مستمر نهاد بازار سرمایه گذاری برای انباشت دانش سرمایه گذاری، ارتقاء برنامه یکصد فرصت سرمایه گذاری خارجی به یکصد بسته آماده (مطالعه، مجوز، زمین و امکانات آماده) بانک اطلاعات شامل احصاء فرصت‌های جدید و مدیریت طرح‌های نیمه تمام دولتی و خصوصی در اولویت‌های مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان است.

روابط عمومی استانداری گیلان نیز پیش از این، از قدردانی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از استاندار گیلان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش؛ محمد خزاعی رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در نامه‌ای به محمدعلی نجفی استاندار گیلان، با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت‌های ارزنده‌ای در مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان به منظور بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری انجام شده، از اهتمام او و اعضای این مرکز در زمینه ارتقای وضعیت سرمایه گذاری قدردانی کرده است. 

تشکیل باشگاه سرمایه گذاران در استان/120میلیارد ارزش تولید چای

تشکیل باشگاه سرمایه گذاران در استان/120میلیارد ارزش تولید چای

تشکیل باشگاه سرمایه گذاران در استان/120میلیارد ارزش تولید چای
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
پول چای هم ب جیب کی ها میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار