انتقال پيام خشكسالي توسط دونده دو ماراتن کشور در اردكان

کد خبر: ۲۷۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 17 August 2016
به گزارش تابناک یزددونده دو ماراتن کشور مسیر 105 كيلومتري پناهگاه دره انجیر اردکان تا شهر اردکان را براي انتقال پيام خشكسالي و خطر انقراض گونه‌هاي نادر حيات وحش در مدت 12 ساعت پيمود.

"اکبر نقدی"  هدف از این اقدام را انتقال پیام خشکسالی و کم‌آبی کشور و خطر انقراض یوز آسیایی و حیوانات در حال انقراض این منطقه عنوان کرد.

وي اظهار كرد: از آنجایی که شهرستان اردکان و منطقه دره انجیر آن به عنوان اصلی‌ترین پناهگاه یوزپلنگ آسیایی به شمار می‌رود و این حیوان زیبا نیز در معرض انقراض است، به فکر چنین اقدامی افتادم.

این ورزشکار حامی محیط زیست افزود: حمایت از سرمایه‌های زیست محیطی، وظیفه‌ی عمومی است و تلاش برای حفظ گونه‌های نایاب محیط زیستی، حمایت همه مردم از جمله جامعه ورزشی کشور را می‌طلبد.

"مرتضی عزیزی" رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردکان نیز در مراسم استقبال از این دونده ضمن تشکر از اقدام شایسته این ورزشکار، از پناهگاه دره انجیر به عنوان بزرگترین زیستگاه یوزآسیایی در منطقه یاد کرد که بیشترین مشاهدات مستقیم و تصاویر ثبت شده را از گونه‌های مختلف حیوانات به خود اختصاص داده است .

وی خاطرنشان كرد: پناهگاه دره انجیر اردکان امروز در سخت ترین شرایط خشکسالی بسر می‌برد.

گفتنی است؛ "اکبرنقدی" بعد از پیمودن مسیر دره انجیر به اردکان در کنار نماد یوز آسیایی ساخته شده در میدان چادرملو این شهر، با مردم و مسئولان شهرستان اردکان دیدار کرد.

نقدی، ورزشکار دوومیدانی‌کار اهل مرند است که از سه سال پیش به طور حرفه‌ای در مسابقات مختلف حضور داشته و دارای مقام در ۲۴ مارتن کشور است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار