جمعیت آهوان مغان ۲ برابر شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با اقدامات حفاظتی انجام شده جمعیت آهوان مغان به دو برابر افزایش یافته و از ۱۶ راس به ۳۲ راس رسیده است.
کد خبر: ۲۸۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 23 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تسنیم، محمد خداپرست در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: رشد 100 درصدی جمعیت آهوی مغان نشان‌دهنده تکثیر دو برابری جمعیت آهو و احیای علملو است که امیدواریم بتوانیم  رشد جمعیت این دسته از آهوها را در سا‌ل‌های آتی افزایش دهیم و از محیط بانان خواستاریم که اهتمام ویژه‌ای در این باره داشته باشند.

وی افزود: امسال با دو برابر شدن رشد جمعیت آهوها در مغان شاهد افزایش تعداد آهوان از 16 راس به 32 راس بوده‌ایم و باید با در نظر گرفتن شرایط تکثیر جمعیت آهوان بتوانیم برای تکثیر سایر دسته حیوانات هم چاره‌ای بیندیشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده برای جلوگیری از انقراض حیوانات٬ پروژه احیای اکولوژیکی یکی از گونه‌های بومی برای بقای آهوان در نظر گرفته شده که در این راستا از مسئولان خواستاریم اقدامات لازم را انجام داده و تمام سعی خود را برای به‌دست آوردن این هدف انجام دهند.

خداپرست تصریح کرد: امسال قرار است از نرهای جدید برای جلوگیری از فرسایش ژنتیکی و تضعیف ژن جمعیت موجود در گله‌‌های حیوانات استفاده کنیم تا شاید بتوانیم قسمتی از مشکلات را با این روش به مسیر درستی برسانیم و از انقراض حیوانات به این طریق جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: سایتی که به منظور جلوگیری از انقراض آهوان مغان در نظر گرفته شده با مساحت 25 هکتار در منطقه حفاظت شده مغان و در 45 کیلومتری غرب شهرستان پارس‌آباد است که در محدوده قشلاق علملو از توابع بخش اصلاندوز محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حفاظت محیط زیست در شهرستان پارس‌آباد احیای آهوان مغال است که امیدواریم با تلاش جدی مسئولان در آینده‌ای نزدیک به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد و برای سایر گونه‌ها هم استفاده شود.

خداپرست گفت: پروژه اجرایی نه تنها جنبه حفاظتی دارد بلکه نقش محوری هم برای جذب گردشگر و توسعه صنعت اکوتوریسم در شهرستان پارس‌آباد در آینده‌ای نزدیک خواهد داشت و بایستی حتما به این موضوع مهم اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود تا بتوانیم به راحتی امکانات مورد نیز را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار