هوای یزد در شرایط سالم قرار گرفت

کارشناس پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: هوای این استان پس از چند روز وجود ذرات معلق، روز یکشنبه در شرایط سالم قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 27 April 2015
به گزارش تابناک یزد، سید مصطفی میرزاده گفت: در چند روز گذشته ذرات معلق، کیفیت هوای این استان را برای همه افراد به ویژه گروههای حساس ناسالم کرده بود که این وضعیت رفع و هم اکنون هوای این استان در شرایط سالم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون شاخص کیفیت هوای یزد کمتر از 60 میکروگرم متر مکعب است.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار طی دو هفته گذشته است که صبح امروز هوای استان کاملا پاک و خوب بود.

میر اب زاده یادآور شد: ذرات معلق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته به ترتیب 450 و 300 میکروگرم بر متر مکعب بود که روز گذشته /شنبه/ به کمتر از 250 میکروگرم متر مکعب رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در فروردین ماه سال گذشته یک روز هوای استان در وضعیت ناسالم قرار گرفته بود گفت: متاسفانه امسال هشت روز در این وضعیت قرار داشت.

وی در ادامه شاخص کیفیت هوای سالم بین صفر تا 50 را پاک ،50 تا 100 را سالم ، 100 تا 200 را ناسالم ، 200 را هشدار و ناسالم و 300 را هم بحرانی و خطرناک بیان کرد و افزود: اکسیدهای گوگرد، نیتروژن ، منوکسید کرین و ذرات معلق از عوامل تعیین کننده شاخص کیفیت هوا است.

اداره کل هواشناسی استان یزد بیشترین سرعت وزش باد در استان در چند روز گذشته را مربوط به دیروز در عقدای اردکان ذکر کرد و گفت: سرعت باد در این شهر 94 کیلومتر بر ساعت بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار