میانگین زیرساخت کتابخانه در استان البرز پایین است

کد خبر: ۲۸۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 28 August 2016


مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز گفت: میانگین زیرساخت کتابخانه در البرز به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر مربع و در نظرآباد برای هر ۱۰۰ نفر بیش از ۲ متر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله فلاح در مراسم افتتاح پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرستان نظرآباد که همزمان با ششمین روز از هفته دولت انجام شد، در حاشیه دیدار با ساکنان بخش تنکمان، اظهار کرد: از مجموعه ۹ کتابخانه موجود در شهرستان نظرآباد ۵ کتابخانه به بخش روستایی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان نظرآباد از نظر سرانه مطالعه حرف نخست را در استان البرز می زند، افزود: باید برای هر ۱۰۰ نفر ۸ متر مربع زیرساخت کتابخانه ای در استان داشته باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز با تاکید بر اینکه زیرساخت بخش کتابخانه های البرز ضعیف است، تصریح کرد: میانگین زیرساخت کتابخانه در البرز به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر مربع و در نظرآباد برای هر ۱۰۰ نفر بیش از ۲ متر است.

فلاح گفت: امروز با حضور استاندار کتابخانه اندیشه شهرستان نظرآباد در فضای ۴۹۵ مترمربع و ۳۰۰ متر زیر بنا افتتاح می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نذر کتاب در استان، افزود: در مجموع ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار توسط خیرین، ۱۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل کتابخانه و ۵۰ میلیون تومان دیگر از یک خیر صرف پروژه مذکور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار