رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور

جاده ابریشم به عنوان یک طرح جهانی در حفظ هویت شهرها نقش موثری دارد

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: جاده ابریشم به عنوان یک پروژه جهانی در حفظ هویت شهرها نقش موثری در جهانی شدن آنها دارد.
کد خبر: ۲۹۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 04 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سید محمد بهشتی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که با حضور جمعی از میهمانان خارجی و مسئولان کشوری و استانی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، افزود: استان قزوین با شرایط جغرافیایی مناسب می تواند جایگاه مناسبی برای اجرای پروژه های جاده ابریشم از جمله اجلاس جهانی جاده ابریشم داشته باشد.
وی اظهار داشت: از دیرباز جاده ابریشم محل اتصال تمام شهرهای این جاده محسوب می شده و برای اجرای طرح های جدید در این مسیر سابقه تاریخی این جاده باید حفظ شود.
بهشتی ادامه داد: جاده ابریشم دارای یک سابقه تاریخی است که محل ملاقات همه شهرهای در مسیر جاده ابریشم با جهان بود.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور اضافه کرد: با داشتن سابقه تاریخی جاده ابریشم می توان در بازسازی این جاده موفق عمل کرد چون در گذشته این مسیر عملکرد مناسب و موفقی داشته است.
بهشتی ادامه داد: جهانی سازی، کوچک کردن جهان است در صورتی که جهانی شدن سفره جهان را گسترش می دهد و سابقه جاده ابریشم می تواند به عنوان یک پروژه در جهانی شدن موثر باشد.
200 شهر از کشورهای مختلف جهان در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و استان قزوین با دارای بودن ظرفیت های فراوان خود، میزبان یازدهمین دوره این اجلاس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار