درخشش مخترعان سیستان و بلوچستان

رئیس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از اعلام رأی نهایی داوران بنیاد ملی نخبگان، اسامی برگزیدگان نهایی جشنواره منطقه ای اختراعات اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس اعلام شد.
کد خبر: ۲۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲ 11 September 2016

مصیب پهلوانی افزود: در این جشنواره‌ دو روزه بیش از 70 اختراع نخبگان استان‌های شرکت‌کننده در زمینه‌های عملی، فنی و تحقیقاتی به نمایش گذاشته شد.

وی بیان کرد: اختراعات اين جشنواره در رشته های برق و کامپیوتر، پزشکی و دارویی، عمران و تاسیسات، شیمی و مهندسی شیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، مکانیک و متالورژی مواد ارائه شده بود .

پهلوانی با ابراز خرسندی از اینکه براساس نظر هیات داوران بنیاد ملی نخبگان طرح محمد اسلام هیبت زهی سورانی به عنوان "سیستم هشدار دهنده تخلیه آب رادیاتور خودرو" برگزیده شد، افزود: این امر نوید بخش حرکت مطلوب طرح ها و ایده های نو و اختراعات در استان است.

وی گفت: مخترعان برگزیده پس از دریافت جایزه نقدی، می توانند درخواست آغاز فرایند تواناسازی خود را به بنیاد استان محل سکونت خود ارائه دهند که دراین صورت فرایند تواناسازی این مخترعان با هدف تکمیل اختراع، کسب مشاوره های لازم ، استقرار اولیه در پارک علم و فناوری و تاسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع تحت نظارت بنیاد نخبگان اجرا می شود که تامین بودجه آن بر عهده بنیاد ملی نخبگان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار