تنها 2 روستای شهرستان همدان کتابخانه دارند

فرماندار شهرستان همدان از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار به منظور تکمیل کتابخانه مظاهری مریانج خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 14 September 2016
علی تعالی چهارشنبه 24 شهریورماه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان، با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی تأثیرات بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مباحث اعتقادی مردم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه مسئولان کشور دغدغه کاهش سرانه کتابخوانی را دارند که امیدواریم با انجام طرح‌های مختلف این مشکل تا حدودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تاثیر منفی بر سرانه مطالعه داشته است، ادامه داد: فضای مجازی فرصت و تهدیدی برای مخاطب محسوب می‌شود نبابراین به نوع استفاده متقاضی وابسته است.

تعالی تصریح کرد: امکان‌سنجی لازم برای راه‌اندازی کتابخانه در 21 روستای بالای 1500 نفر جمعیت انجام شده و اداره‌کل کتابخانه‌های استان در حال بررسی مکان‌های پیشنهادی برای راه‌اندازی کتابخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کتابخانه ضوابط سختی دارد، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از فضاهای آموزشی مازاد روستاها بتوانیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

تنها 2 روستای شهرستان همدان کتابخانه دارند

فرماندار همدان با بیان اینکه تنها 2 روستای شهرستان همدان کتابخانه دارد، عنوان کرد: بخشداران و دهیاران با ترغیب خیرین می‌توانند از ظرفیت آنها برای راه‌اندازی کتابخانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه عبدالرحیم با مشارکت بنیاد برکت انجام گرفته است، گفت: کتابخانه‌های عمومی استان توسعه آمفی تئاتر را هم مدنظر قرار دهند.

وی در پایان از مسئولان خواست برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها، مکان‌هایی را که از سوی دهیاران و بخشداران پیشنهاد می‌شود، با مماشات برخورد کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار