فقر فرهنگی و دینی از مهمترین عوامل پیدایش جرم است

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین فقر فرهنگی و دینی را مهمترین عامل پیدایش جرم عنوان و افزود: مسئولان فرهنگی در این زمینه باید تلاش مضاعف داشته باشند.
کد خبر: ۲۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حمیدرضا فراست طلب روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مسئولان زندان های استان قزوین، یادآور شد: چنانچه فرهنگ و آموزه های فرهنگی با شخصیت و هویت افراد در جامعه عجین شود زمینه های گناه و جرم در همه لایه های اجتماعی برچیده و یا به حداقل ممکن خواهد رسید.
وی، بروز برخی جرائم را ریشه در رذایل اخلاقی مجرمان دانست و ادامه داد: وقوع برخی جرائم به عنوان عـلل و عوامل روانی رفتار مجـرمانه، با بیمار و سست کـردن اراده آدمی و برداشتن موانع درونی زمینـه های لازم برای ارتـکاب جـرم را فراهم می آورند.
فراست طلب اضافه کرد: رذایل اخلاقی براثر توجه به خودخواهی، خودستایی، خودبینی و خودپرستی که منشا همه کجروی ها و انحراف ها است، به وجود آمده و فردی که به آن مبتلا شود خواه و ناخواه به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی پایبند نبوده و موجب پیدایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مجرمان به علت بی توجهی به اصول و ضوابط صحیح اخلاقی متحمل کیفر می شوند، افزود: پـایبند نبودن به اصول و ضوابط اخلاقی و اعتقادی عامل موثری در گسترش ارتکاب جرم و بزهکاری در جامعه می شود زیرا رذایل اخلاقی در شخصیت و منش اثرگذار بوده و به حقیقت کفر و اطاعت نفس در مقابل خدابینی و اطاعت پروردگار متعال منتهی خواهد شد.
مدیرکل زندان های استان قزوین در ادامه با بیان اینکه ترویج فضایل اخلاقی باید بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و تربیتی زندانیان باشد، گفت: هرگونه سهل انگاری در آموزش و یا بی توجهی، به اصلاح رفتار مجرمان و بزهکاران به تشدید و تعمیق رفتارهای مجرمانه در بین آنها خواهد انجامید و در نهایت نیز شاهد ارتکاب جرائم سنگین تری در جامعه خواهیم بود.
به گفته وی، باید با بهره جستن از وسایل و امکانات دینی و تربیتی و ترویج عمل به فضایل اخـلاقی، مقاومت افـراد در برابر وسوسه های انحـرافی و مجرمانه را کاهش و آنان را به پرهیز داوطلبانه از ارتـکاب جرم هدایت کرد.
وی در پایان به اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح زندان های استان قزوین اشاره و افزود: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، برگزاری مسابقه های قرآنی، احکام و ورزشی، کتابخوانی و برپایی نمایشگاه مختلف کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه های فرهنگی است که در سطح زندان های استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار