حضور تجاری اردبیل در عراق بیشتر می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شرایطی فراهم می کنیم تا تولیدکنندگان با پیدا کردن شرکای تجاری در کشور عراق و یا با حضور پر رنگ در برگزاری نمایشگاه اختصاصی زمینه تقویت بازار و رونق اقتصادی و توسعه استان را فراهم کنند.
کد خبر: ۲۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 30 April 2015

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی در جلسه بررسی نحوه حضور تجار اردبیلی در بازارهای عراق با اشاره به اهداف و ماموریت تشکیل میز عراق بر لزوم توسعه صادرات غیرنفتی ، شناخت وضعیت اقتصادی ، تجارت خارجی ، ترکیب کالاهای صادره به عراق ، معرفی توانمندی های صادراتی استان ، بررسی موانع فراروی صادرکنندگان و توسعه تجارت با این کشور تاکید و هدف از برپایی این میز را آمادگی صادر کنندگان ، صنعتگران و بازرگانان استان برای حضور در بازار عراق ذکر کرد.

او افزود: عراق یکی از مناسب ترین کشورها برای صادرات است چرا که صادرکنندگان ایرانی شناخت خوبی از ذائقه و فرهنگ شهروندان عراقی دارند و در صورت از دست دادن این بازار فرصت هایی جبران ناپذیری سلب خواهد شد.

وی با اشاره به این که در تمام گروه های کالایی رقیب تجاری ما محصولات کشور ترکیه است گفت: با توجه بیشتر به گروه های کالایی که برای تولید مهم است اردبیل می تواند جایگاه خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ارگان های ذیربط و بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر مشکلات موجود در حوزه تجارت خارجی استان را شناسایی و آنها را تسهیل کنند تا صادرات به خوبی انجام شود.

وی افزود: با تسهیل و حل مشکلات و موانع در حوزه تجارت خارجی می توان زمینه رونق کارخانه ها و توسعه بخش صادرات استان را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل ، صدیف بیگ زاده معاون توسعه تجارت خارجی این سازمان نیز در این جلسه گزارشی جامع از وضعیت بازار عراق و آمار واردات آن کشور در گروه های مختلف کالایی و رتبه ایران در مقایسه با رقبا و جایگاه عراق به عنوان دومین بازار صادراتی کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به رقم ناچیز صادرات استان در مقایسه با کل صادرات کشور به عراق تولید کنندگان استان را به تلاش جدی برای افزایش صادرات به آن کشور فراخواند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار