سردار فضلی: مسیر شهدای دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت در ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور رسید، گفت: مسیر شهدای دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است.
کد خبر: ۳۰۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 10 October 2016
 سردار علی فضلی یکشنبه شب در یادواره شهدای محله خیابان تبریز در مسجد غریبلر، با بیان اینکه مردم ایران استکبار ستیزی را از مکتب سیدالشهدا آموخته اند، اظهار کرد: مردم این سرزمین در مکتب امام حسین(ع) پرورش یافته و زیر پرچم ایشان به رهبری امام راحل قیام کردند که اگر این قیام نبود امروز سرنوشت کشور ما نیز نامعلوم بود.
وی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن ملت دارند، افزود: شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز به تاسی از یاران امام حسین(ع) بر سر پیمان خود با امام راحل ماندند و بزرگترین افتخار ما نیز همین مسیر شهداست که برگرفته از مکتب عاشوراست.
فضلی با اشاره به روحیه نیروهای بسیجی و ارتشی در زمان جنگ تحمیلی، ادامه داد: جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی بود و حضور نیروها نیز با خواست خودشان صورت می پذیرفت، برای همین روحیه ای وصف ناشدنی لبریز از جسارت و درایت در صفوف نبرد، موج می زد.
وی با اشاره به انواع توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان از آغاز انقلاب تاکنون علیه جمهوری اسلامی، گفت: این توطئه ها با حضور مردم و پیروی آنها از ولایت فقیه در برهه های مختلف تاریخی ناکام ماند.
فضلی، نقش راهبردی ولایت فقیه و پیروی مردم و حرکت در زیر سایه ولایت را از مهم ترین عوامل تثبیت انقلاب اسلامی دانست و افزود: در جمهوری اسلامی، رهبری و ولایت نقش اساسی در زندگی مردم و پیروزی و موفقیت ها داشته است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این یادواره از کتاب 'پرستوهای غریب' رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار