مدیرکل اطلاعات استان قم:

راهکارهای عملیاتی رفع تهدید ریزگرد در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل اطلاعات استان قم با تاکید بر اینکه راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکل ریزگرد باید در دستور کار مسؤولان استانی قرار گیرد، گفت: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در تعیین راهکارهای عملیاتی اثرگذار باشد.
کد خبر: ۳۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، محمد موسوی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تهدید ریزگردها به شیوه مطلوبی تبیین نشده است، اظهار کرد: پیامدهای این تهدید باید برای مسؤولان ملی و مردم استان قم تبیین شود تا بتوانیم از این دو ظرفیت به شیوه مطلوبی استفاده کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان قم با تاکید بر اینکه راهکارهای عملیاتی باید در دستور کار مسؤولان استانی قرار گیرد، اضافه کرد: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و اجرای مطالعات علمی می‌تواند در تعیین راهکارهای عملیاتی اثرگذار باشد.

همچنین در ادامه این نشست ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم طی سخنانی یادآور شد: پدیده ریزگرد با پدیده گرد و غبار تفاوت‌های بسیاری دارد چراکه ریزگرد با سرعت تخریب و نفوذ بالای خود در بدن انسان می‌تواند آلودگی‌ها و مشکلات بسیاری را برای استان‌های مرکزی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت مراجعین بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها در سال جاری افزایش یافته است، عنوان کرد: بیشتر این افراد در گذشته سالم بوده‌اند اما اکنون با افزایش ریزگردها مشکلات تنفسی و قلبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را در کاهش تهدید ریزگردها موثر دانست و گفت: رفع این تهدید به صورت جامع نیازمند مشارکت مسؤولان ملی و اختصاص اعتبارات فرااستانی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار