معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران:

3 هزار پروژه نيمه‌تمام اساسي در مازندران وجوددارد

معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران با اعلام وجود 3 هزار پروژه نيمه‌تمام اساسي در مازندران، براي به ثمر رسيدن پروژه‌ها 2 هزار ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم.
کد خبر: ۳۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 19 October 2016
آريا، ايرج ولي‌پور در نشست شوراي اداري اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به ميزباني آمل، اظهار کرد: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي پس از اينکه هشت سال منحل شده بود دوباره احيا شده و مشغول فعاليت شد.
 
وي افزود: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به عنوان مسئول راهبردي توسعه استان فعاليت‌هاي خاصي را در دستور کار دارد هر چند مازندران دومين استاني است که با احياي مجدد سازمان، رياستش مشخص شده و سازماني پيش‌رو محسوب مي‌شود.
 
معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران با اشاره به اينکه اين سازمان مي‌تواند به توزيع اعتبارات کمک کرده و سنجش دارايي و هزينه‌هاي کل کشور را برعهده گيرد، گفت: اين سازمان نماد عيني مديريت و برنامه‌ريزي است که تصميمات بسيار خوبي در شوراي برنامه‌ريزي استان گرفته است.
 
اين مسئول ادامه داد: برنامه آمايش و سند بالادستي 20 ساله که چند سال قبل کار خود را آغاز کرده بود هم‌اکنون در مازندران به مرحله نهايي رسيد که اقدام بزرگي لحاظ مي‌شود.
 
ولي‌پور با تاکيد بر اينکه به علت نداشتن برنامه آمايش استان، اتفاقات عجيبي را شاهد بوديم، تصريح کرد: در ادامه راه، به سند بالادستي در استان توجه نشده و نقشه راه براي سند آمايش نداشتيم.
 
وي با اعلام اينکه براساس سند بالادستي براي 100 سال آينده نيم درصد از زمين‌هاي موجود را مي‌توانيم به بخش مسکن و ديگر بخش‌ها اختصاص دهيم تا بحران‌هاي مختلف ايجاد نشود، گفت: هم‌اکنون پنج هدف آرماني، 22 هدف کلان، 48 هدف راهبردي، 113 تاسيسات و 412 اقدامات اجرايي را در برنامه داريم که 23 مورد از اقدامات در اولويت نخست جاي دارند.
 
ولي‌پور خاطرنشان کرد: در سال 1393 نسبت به سال 1384 پروژه‌هاي نيمه‌تمام کشور دو و نيم برابر شده و 70 هزار پروژه نيمه‌تمام در سطح کشور داريم.
 
معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران ادامه داد: در سطح مازندران 2 هزار پروژه نيمه‌تمام اساسي داريم که با احتساب پروژه‌هاي خرد اين ميزان به حدود 3 هزار پروژه مي‌رسد.
 
اين مسئول افزود: براي به ثمر رسيدن اين پروژه‌ها در مازندران نزديک به 2 هزار ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم که براي بهره‌برداري نياز به 10 سال زمان دارند.
 
ولي‌پور با اشاره به اينکه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران براي پروژه‌هاي نيمه‌کاره در گام نخست دست به اولويت‌بندي زد، گفت: واگذاري پروژه‌ها به بخش خصوصي، استفاده از توان خيران براي اتمام پروژه‌ها و واگذاري آن به بخش خصوصي براي بهره‌برداري از ديگر تصميمات است.
 
وي با اعلام اينکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران هم‌اکنون از روند خوبي در زمينه اعتبارات هزينه‌اي و تملک برخوردار است، ادامه داد: ولي اين فرآيند با توجه به پيشرفت رضايت‌بخش نيست.
 
معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران ميزان فضاي فرهنگي کشور را 45 هزارم مترمربع دانست و افزود: اين ميزان در استان مازندران به 22 هزار مترمربع مي‌رسد که اين عدد براي‌مان قابل پذيرش نيست.
 
اين مسئول با تاکيد بر اينکه به ميزان 150 ميليارد تومان اعتبار براي امور فرهنگي در مازندران نيازمنديم، خاطرنشان کرد: سرانه اعتبارات هزينه‌اي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در بخش حقوق و مزايا نسبت به ميانگين مازندران کمتر است هر چند در اين بين خيلي از وظايف اصلي هم بر روي زمين مانده است.
 
ولي‌پور با اعلام اينکه مبلغ 400 ميليون تومان در قابل ابلاغيه‌اي به اين اداره‌کل فرهنگي و هنري اختصاص مي‌يابد، گفت: مديران و مسئولان در جامعه اسلامي نبايد به روزمرگي دچار شده و کارهاي روزمره خود را پيش ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار