جهاد دانشگاهی و ارتقای تاب آوری زنان و خانواده

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از حضور و تربیت بیش از هفت هزار و 588 نفر در اولین دوره کارگاه‌های توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 19 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، با اشاره به پایین بودن ضریب جنسی در ایران نسبت به برخی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ابراز کرد: با توجه به این آمار، بیش از نصف منابع کشور به قشر بانوان و دختران اختصاص یافته که باید در برنامه ریزی توسعه  از این امر غافل نشد.
تاب آوری زنان و خانواده
دکتر نجف قراچورلو در نشست " تحلیل و بررسی اجرای اولین دوره کارگاه های توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده" با اشاره به اجرای موفق این طرح گفت: خوشبختانه این دوره از کارگاه‌ها با همکاری تمامی عوامل مسئول هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ ضریب اهمیتی کار به بهترین شکل ممکن برگزار شد.
به نقل از ایسنا آذربایجان شرقی،وی با بیان اینکه بحث خانواده در کشورهای توسعه یافته به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های این چنینی می‌تواند فتح بابی برای توان افزایی و افزایش مهارت اعضای خانواده باشد که هم در حفظ بنیاد خانواده و هم در توسعه ملی نقش موثری خواهد داشت.
 
رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت وظایفی که توسط زنان در جامعه انجام می شود گفت: در جامعه ما یک حالت ارزش‌های دینی و ملی حاکم است و تربیت افراد نیز در دامان بانوان انجام می‌شود و اگر بتوانیم مهارت‌های لازم برای ورود به جامعه و بقیه موارد را در این قشر از جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم، بهره وری جامعه در سطح کلان افزایش یافته و موتور محرکه توسعه کشور با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.
 قراچورلو با اشاره به قرارداد مربوط به اجرای این دوره های آموزشی و تعهد سازمان جهاد دانشگاهی برای آموزش 6500 نفر در هشت شهرستان استان ادامه داد: خوشبختانه این سازمان بدون تعیین محدودیت، موفق به تربیت بیش از 7588 نفر در این دوره ها کرد که اکثریت آن ها را بانوان تشکیل می دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط مرکز افکار سنجی سازمان جهاد دانشگاهی(ایسپا)گفت: همزمان با اجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی فوق، نیازسنجی ویژه ای نیز از افراد شرکت کننده در دوره ها به عمل آمد که بیش از 57 درصد آن ها مایل به استمرار کارگاه های این چنینی بودند و پیشنهاد دادند که برخی از این دوره ها نیز با حضور اعضای خانواده برگزار شود.
به گفته قراچورلو، برگزاری برخی دوره های این چنینی می تواند نقش مهم و خطیر جهاد دانشگاهی را  به عنوان حلقه واسط جامعه و دانشگاه  بیش از پیش محقق کرده و باری از دوش جامعه را بردارد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار