مرگ 50 نفر اردبیلی بر اثر بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: هر سال 50 نفر در این استان بر اثر بلایا و حوادث طبیعی جان خود را از دست می دهند .
کد خبر: ۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 05 May 2015

به گزارش ایرنا ، علی اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گرمی مغان افزود: استان اردبیل همچنین متاثر از حوادثی چون سیل، زلزله، رانش، برف، تگرگ، خشکسالی و سرمازدگی سالانه از 150 الی 200 میلیارد ریال خسارت می بیند.

وی از قرار گرفتن استان اردبیل بر روی چهار گسل اصلی و 56 گسل فرعی خبر داد و افزود: به طور متوسط سالانه 100 زمین لرزه ریز و درشت در استان رخ می دهد.

وی 89درصد حوادث غیرمترقبه در استان را ناشی از بلایای جوی دانست و از ایجاد واحد مدیریت بحران با چارت مصوب در شهرستان ها در آینده خبر داد.

این مسوول الزام بر اطاعت پذیر بودن همه دستگاه های دولتی از ستاد مدیریت بحران در مواقع بحرانی را یادآور شد و ادامه داد: برابر قانون حتی در مرحله مقابله با بحران، بخش خصوصی نیز به ازای دریافت هزینه ملزم به فرمانبرداری از ستاد مدیریت بحران است.

اسلامی که با استفاده از پاورپوینت به شرح نمودارهای میزان خسارات بلایای طبیعی در استان می پرداخت، اضافه کرد: هرچند به خاطر عدم تامین اعتبار، امکان ایجاد مرکز لرزه نگاری در استان میسر نشد اما با احداث ایستگاه هواشناسی جو بالا در استان و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات لنگان گرمی حوادث ناشی از بارش و سیل قابل پیش بینی خواهد بود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اردبیل آموزش فرمانداران،بخشداران و شهرداران را از برنامه های آتی ستاد اعلام کرد.

محمودعلایی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ستادمدیریت بحران گرمی مغان نیز با اشاره به کوهستانی بودن این شهرستان؛ برف سنگین، سیل،خشکسالی و سرمازدگی را از بلایای طبیعی حادث شده در این منطقه ذکر کرد.

وی با انتقاد از سرپیچی برخی بانک های عامل در پرداخت خسارات وارده بر کشاورزان و استمهال تسهیلات مربوطه بررسی و رفع این مشکل را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری پیچیدگی برگ هلو در برخی باغات میوه گرمی مغان برآورد میزان خسارات وارده از آن را خواستار شد.

جهانبخش فیروزی بخشدار انگوت نیز در این جلسه با اشاره به تصادفات مرگبار در جاده های مواصلاتی فواصل بران تا زیوه و صلوات، بر استقرار ایستگاه آتش نشانی در مسیرهای یادشده تاکید کرد.

نورالدین شارعی مدیر جهادکشاورزی گرمی مغان هم در راستای مقابله با آفات مزارع از کانون کوبی ملخ در بخش موران این شهرستان خبر داد.

گرمی مغان در همسایی جمهوری آذربایجان و در شمال اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار