ایران و انجام کارهای بزرگ برای ریشه‌کنی مالاریا

رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در ایران گفت: ایران کارهای بزرگی برای ریشه‌کنی مالاریا انجام داده است.
کد خبر: ۳۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 06 May 2015
تابناک بوشهر: گری لوییس پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بین‌المللی روز جهانی مالاریا در بوشهر اظهار داشت: بیماری مالاریا یکی از سه بیماری مهم دنیا است و تلاش‌های بسیار زیادی به منظور ریشه‌کن کردن بیماری مالاریا در سطح جهان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایران برای مقابله با بیماری مالاریا، اضافه کرد: ایران کارهای بزرگی برای ریشه‌کنی مالاریا داشته است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حذف کامل این بیماری در ایران باشیم.
رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در ایران ادامه داد: ایران موفقیت بسیار خوبی در این راستا داشته است و موفق‌تر از الگوی جهانی حرکت کرده است و نتایج خوبی به دست آمده است.
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت ایران در ۵۳ سال پیش به بیماری مالاریا مبتلا بوده‌اند، افزود: هم اکنون تعداد مبتلایان به مالاریا در کشور ایران به کمتر از ۵۰۰ نفر رسیده است و این موفقیت بسیار خوبی است.
لوییس در ادامه به حرکت و برنامه‌ریزی جدی ایران و همچنین حمایت‌های سازمان ملل برای ریشه‌کنی مالاریا اشاره کرد و گفت: توفیقات بسیار خوبی در نتیجه این تلاش‌ها و همکاری‌ها به دست آمده است.
رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در ایران افزود: در مراحل نهایی مقابله با این بیماری کار سخت‌تر می‌شود و باید مراقبت جدی صورت بگیرد که این بیماری از خارج از کشور دوباره وارد نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار