شهردار قم:

پروژه مترو نیازمند توجه بیشتر مدیران استان است/ شهرداري قم به‌دنبال تأمين فاينانس خط دو مترو

پيمانكار مترو به‌هيچ‌وجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نمي‌خواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم. عقلاني‌ترين كار در اين زمينه آن است كه اين مسئله به شوراي عالي فني ارجاع شود تا آن‌ها بتوانند با حكميت اجازه دهند تا با پيمانكار مذاكره ديگري داشته باشيم.
کد خبر: ۳۲۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم، دكتر سقائيان نژاد در دويست و چهارمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به مشكلات پيش‌آمده براي قرارداد متروي قم اظهار داشت: پيمانكار مترو به‌هيچ‌وجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نمي‌خواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم.

وي بابيان اينكه درحالي‌كه شهرداري به دنبال تأمين فاينانس خط B مترو و انتقال دستگاه TBM براي حفاري از پرديسان است، نبايد خلالي در روند كار ايجاد شود، افزود: عقلاني‌ترين كار در اين زمينه آن است كه اين مسئله به شوراي عالي فني ارجاع شود تا آن‌ها بتوانند با حكميت اجازه دهند تا با پيمانكار مذاكره ديگري داشته باشيم.

شهردار قم با اشاره به اينكه شهرداري مصمم است دستگاه TBM را براي حفاري در قم نگه دارد، خاطرنشان كرد: نياز داريم تا هرچه سريع‌تر مسئله قرارداد به شوراي عالي فني ارجاع شود تا براي اين پروژه تعيين تكليف شود.

وي بررسي تبليغات محيطي شهري را از حدود دو ماه پيش در شوراي معاونين شهرداري قم مدنظر قرارداد و گفت: اينكه تبليغات محيطي به چه سازماني واگذار شود مورد اختلاف است و يكي از مباحث ادغام برخي سازمان‌ها در يكديگر است كه ما شديداً مخالف اين ادغام هستيم و با آن مخالفت مي‌كنيم.

سقائيان نژاد ادامه داد: طبق ماده ۵۴ قانون شهرداري‌ها تصميم‌گيري درباره تشكيلات به‌طور كامل در اختيار شهرداري است و تنها اين موضوع به اطلاع شورا مي‌رسد و بايد تغييرات مورد تصويب سازمان شهرداري قرار گيرد.

وي انعطاف‌پذيري را از حسن‌هاي برنامه راهبري قم ۱۴۰۰ دانست و گفت: شايد در كلان اهداف ثابت باشد ولي مي‌توان در راهبردها و سياست‌ها تغييراتي ايجاد كرد. حوزه علميه و دانشگاه‌ها براي تدوين اين برنامه همكاري خوب و پيشنهادات خوبي ارائه كردند.

شهردار قم خاطرنشان كرد: سعي داريم با تصويب اين برنامه، بودجه سال ۹۶ را نيز بر اساس همين برنامه قم ۱۴۰۰ارائه كنيم و در كتابچه‌اي همه راهكارها و پيشنهادات ارائه‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار