عضو شورای اسلامی شهر قم:

واگذاری زمین رایگان به افراد واجد الشرایط

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: قانون واگذاری زمین در کاربری‌های فضای سبز تنها مخصوص امام جمعه اصفهان نیست و در این کاربری‌ها اگر کسی پیشنهادی دهد حاضریم با همین شرایط واگذاری را انجام دهیم.
کد خبر: ۳۲۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به برخی از مسائل مطرح شده در رسانه‌ها در مورد واگذاری زمینی در بلوار پیامبر اعظم به امام جمعه اصفهان اظهار کرد: واگذاری زمین توسط شهرداری با حفظ مالکیت برای کاربری‌های مختلف طبق قانون شهرداری بوده و قبلاً هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته زمین‌های زیادی برای کاربری‌های مختلف با حفظ مالکیت به دستگاه‌ها واگذار شده است، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر به توسعه فضاهای ورزشی قطعات مختلف زمین به اداره‌کل ورزش و جوانان با حفظ مالکیت واگذار شده تا ورزشگاه بسازند و تا زمانی که تغییر کاربری نداشته باشند این فضاها در اختیار همین سازمان‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم واگذاری زمین رایگان برای ساخت اورژانس و درمانگاه به دانشگاه علوم پزشکی، برای ساخت مدرسه علمیه به حوزه علمیه خواهران و ساخت مدرسه به اداره‌کل آموزش و پرورش را از دیگر نمونه‌های مشابه این کار در شهرداری عنوان کرد.

ذاکریان افزود: با توجه به اینکه در بلوار پیامبر اعظم(ص) در کنار کاربری‌های مختلف اقامتی، تجاری، اداری و فرهنگی بخش قابل توجهی از زمین‌ها کاربری فضای سبز دارند برای اینکه بتوانیم این فضاهای سبز را احداث و نگهداری کنیم هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌شود و این مسئله مشکلات هزینه‌ای شهرداری را همچون گذشته بیشتر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون می‌توان در حداکثر 10 درصد کاربری‌های فضای سبز ساخت و ساز داشت، خاطرنشان کرد: در این راستا طبق درخواست امام جمعه اصفهان تصمیم بر این شد که 14 هزار مترمربع زمین فضای سبز به وی واگذار شود و تا سقف 10 درصد یعنی یک‌هزار و 400 مترمربع طبق طرح بلوار پیامبر اعظم می‌تواند در این محوطه ساخت و ساز انجام دهد، مشروط بر اینکه ایجاد فضای سبز در مابقی زمین داشته و از این فضا نگهداری کند.

ذاکریان تصریح کرد: شرط دیگر در این قانون و قرارداد این است که دسترسی به مابقی 14 هزار مترمربع که تبدیل به فضای سبز می‌شود آزاد و برای عموم مردم باشد.

وی ادامه داد: این قانون تنها مخصوص امام جمعه اصفهان نیست و در کاربری‌های فضای سبز دیگر هم اگر کسی پیشنهادی دهد حاضریم با همین شرایط زمین به وی واگذار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این درخواست در شورای شهر تصویب شده و در مرحله تأیید فرمانداری ایرادی به آن وارد کرده که برای طی مراحل تأییدیه به شورای حل اختلاف ارسال شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار