نرخ بیکاری در استان یزد 1.8 درصد کاهش یافت

دیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس آمار مرکز آمار ایران در تابستان سال 95 نسبت به بهار امسال 1.8 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 10 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسین ریاحی در نشستی اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان سال 1395 نرخ بیکاری این استان 11.8 درصد بوده در حالی که در فصل بهار 1.8درصد بیشتر بوده است.
وی افزود: میانگین نرخ بیکاری فصل تابستان کشور 12.7 درصد است که این نرخ در استان یزد 0.9 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در این فصل 41.7 درصد بوده که نسبت به فصل قبل 2.2 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد کاهش یافته است.
استان یزد با یک میلیون و 80هزار نفر جمعیت و متوسط 1.63 درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور به لحاظ سرانه صنعتی (کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت)، اولین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای به شمار می رود .
این استان با سهم 51 درصد تولید سنگ آهن کشور، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک، 27 درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، برخورداری از بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و نیز رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، زیرساخت های ویژه ای را برای ایجاد اشتغال در مقایسه با سایر استان ها داراست.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار