تصویب احداث هتل ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم

در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم پروژه احداث هتل ۵ ستاره در بلوارپیامبراعظم و پروژه احداث ۱۰ جایگاه سوخت‌رسان کوچک در قم به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.
کد خبر: ۳۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم به‌منظور بررسی دو لایحه دوفوریتی شهرداری عصر امروز و به‌صورت فوق‌العاده به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این مراسم شهردار قم به همراه معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی و قائم‌مقام شهردار در امور سرمایه‌گذاری توضیحاتی را در خصوص لوایح موردنظر را مطرح کردند.

یکی از موارد موردبحث در این جلسه بحث انعقاد قرارداد احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در مناطق مختلف شهر بود که بر اساس این لایحه قرار است 10 جایگاه سوخت کوچک در حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی شهر و با مشارکت شهرداری ایجاد شود.

تاکنون طراحی، مطالعات اولیه و جانمایی آن‌ها انجام‌شده و به تأیید شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان رسیده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه بسیاری از شهرهای کشور اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: باید به‌سرعت برای اجرای این طرح اقدام کرد چراکه شرکت مجری این طرح در حال حاضر به‌صورت انحصاری در کشور فعالیت می‌کند و توان محدودی دارد.

سید مرتضی سقائیان نژاد بابیان اینکه احداث جایگاه‌های سوخت‌رسان کوچک به سود مردم است، افزود: در صورت به تصویب رسیدن انعقاد قرارداد این پروژه امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر از آن بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به تجربه اجرای جایگاه‌های سوخت‌رسان کوچک در اصفهان خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از تجربه‌های خوبی است که در اصفهان انجام‌شده و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

سقائیان نژاد کارشناسی‌های صورت گرفته بر روی این طرح را موردتوجه قرارداد و گفت: اجرای این پروژه در کشور از حالت آزمون‌وخطا خارج‌شده و به یک تجربه خوب تبدیل‌شده است.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت‌رسانی در تمام مناطق شهر به‌صورت یکسان توزیع شود و جانمایی‌ها نیز به تأیید کمیسیون زیربنایی شورای شهر برسد به تصویب رسید.

مطلب دیگری که در این جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد در خصوص احداث مجموعه تجاری اقامتی هتل پنج ستاره در بلوک SW10 بلوار پیامبر اعظم بود که در کمیسیون تلفیق نیز تصویب‌شده بود.

این پروژه قراراست توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بلوار پیامبر اعظم با کاربری تجاری و اقامتی و با مشارکت شهرداری قم ساخته شود.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با اشاره به تجربه سرمایه‌گذار این پروژه در احداث مراکز بزرگ اقامتی و تجاری در داخل و خارج کشور اظهار داشت: این پروژه با مشارکت شهرداری و با سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیارد تومان اجرایی شده که در واحدهای تجاری 67 درصد سهم شهرداری و 23 درصد سهم سرمایه‌گذار است.

محمدرضا معرفت بابیان اینکه ساخت واحدهای تجاری در سه‌طبقه زیرزمین پیش‌بینی‌شده است، افزود: بخش هتل پنج ستاره این پروژه به‌طور کامل در اختیار سرمایه‌گذار و با بخشودگی عوارض است.

وی بخشودگی عوارض سرمایه‌گذاری در هتل‌های پنج ستاره را موردتوجه قرارداد و گفت: در صورت تکمیل نشدن پروژه در موعد مقرر سه تا چهارساله عوارض منطبق بر قراردادهای معمول شهرداری محاسبه‌شده و بخشودگی‌ها حذف می‌شود.

معرفت اعطای زمین به سرمایه‌گذاران در بلوار پیامبر اعظم را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: هزینه‌ زمین‌هایی که به سرمایه‌گذاران داده می‌شود پس از تکمیل پروژه دریافت می‌شود که این عمل بستر خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص این پروژه اظهار داشت: کمیسیون زیربنایی هیچ نگرانی بابت معماری و طراحی این پروژه ندارد زیرا این پروژه ظرفیت‌های بالایی دارد و سرمایه‌گذار آن نیز توانمندی خود را در پروژه‌های قبلی ثابت کرده است.

با بررسی‌های مختلف و اعلام نظر سایر اعضای شورای اسلامی، پروژه سرمایه‌گذاری هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم به تصویب اعضا رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار