تسهیلات رونق تولید برای 96 واحد صنعتی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از زمان آغاز طرح ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی در استان قم، تاکنون 96 واحد تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کردند.
کد خبر: ۳۳۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در حاشیه بازدید از شماری از واحدهای صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در شهرک صنعتی شکوهیه و دیگر بخش های صنعتی قم افزود: بر اساس جدیدترین آمار تا ابتدای ماه جاری 512 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید درسامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، پرونده 366 به بانک معرفی شده است.

وی با بیان این که از این تعداد 75 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ یکهزار و 36 میلیارد ریال بوده اند، افزود: 291 واحد نیز متقاضی تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود به مبلغ چهار هزار و 303 میلیارد ریال هستنند.

وی ادامه داد: پس از معرفی واحدهای صنعتی به سرپرستی بانک های مجری طرح، پرونده 228 واحد صنعتی به شعب این بانک ها معرفی شده است که از این تعداد 39 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود به مبلغ 593 میلیارد ریال و 189 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 2 هزار و 836 میلیارد ریال بوده اند.

ذاکری با اشاره به این که پرونده 103 واحد صنعتی در شعب بانک ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است، گفت: از این تعداد 99 واحد صنعتی برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ یکهزار و 682 میلیارد ریال و چهار مورد برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ 80 میلیارد ریال، با شعب بانک قرار داد امضا کرده اند.

وی ادامه داد: در نهایت از این تعداد 89 واحد تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ یک هزار و 391 میلیارد ریال و چهار واحد تسهیلات خود را برای تامین سرمایه ثابت به مبلغ 78.9 میلیارد ریال دریافت کردند.

همچنین در حاشیه این بازدیدها، رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی پس از دریافت تسهیلات رونق تولید کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان صنعت و استانداری قم به همراه نماینده بانک اعطاء کننده تسهیلات، در چارچوب زمان بندی مشخص به این واحدها مراجعه می کنند.

وحید کریمی افزود: تا کنون از میان 96 واحد صنعتی که تسهیلات رونق تولید مورد نظر خود را دریافت کرده اند به 32 واحد مراجعه و نحوه فعالیت های آن ها پس از دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که تسهیلات رونق تولید فضای خوبی را برای فعالان بخش صنعت ایجاد کرده است، ادامه داد: در بازدیدهایی که تا کنون به عمل آمده مشخص شد، صنعتگران پس از دریافت تسهیلات فضای کسب و کار خود را گسترش داده و برای 132 تن فرصت شغلی جدید ایجاد کرده اند.

کارشناس ارشد امور مالی بانک ملی استان قم نیز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی گفت: بانک ملی استان قم تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال را برای ارائه تسهیلات رونق تولید به 30 واحد صنعتی و کشاورزی متقاضی این تسهیلات اختصاص داده است.

علی مختاری بیان کرد: برخی از تولید کنندگان به دلیل آشنا نبودن به فرآیندهای اداری و آماده نکردن صورت حساب مالی خود قبل از مراجعه به بانک، در زمان دریافت تسهیلات با مشکل رو به رو می شوند که علت آن کم توجهی بانک ها به بخش صنعت نیست.

وی افزود: اختصاص اعتبارات دولتی بیشتر برای ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی به منظور تامین سرمایه ثابت و سرمایه درگردش مورد نیاز آن ها می تواند ظرفیت بانک های استان را برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان در زمان کوتاه تر و با اقساط بلند مدت گسترش دهد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار