مربی دوومیدانی:

ورزش ایران باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند

مربی دوومیدانی و قهرمان سابق رشته دوومیدانی چهارمحال و بختیاری ،حرفه ای شدن ورزش در ایران را منوط به صنعتی شدن آن می داند.
کد خبر: ۳۴۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، ولی الله محمودی افزود: صنعتی شدن ورزش به منزله این است که از زمان پایه بر روی ورزشکار سرمایه گذاری شود و ورزش صنعتی یک نوع ورزش مولد و آینده دار است.
وی گفت: صنعتی شدن ورزش باعث ایجاد اشتغال، توسعه کمپ های ورزشی، توسعه اقتصادی منطقه ای، توسعه زیرساختهای ورزشی و توسعه باشگاهها می شود.
محمودی یادآور شد: هنگامی که ورزش به سمت صنعتی شدن گام برمی دارد، اسپانسرها و حامیان مالی نیز برای حضور در ورزش و سرمایه گذاری بر روی ورزشکاران ترغیب می شوند.
این کارشناس ورزشی تاکید کرد: حرفه ای شدن ورزش در این گونه سرمایه گذاری ها مورد تاکید قرار می کرد و ورزشکار از دوران نونهالی مورد حمایت قرار می گیرد و پس از رشد و حضور در ورزش قهرمانی با انتقال آن به باشگاههای بزرگ، باشگاههای منطقه ای و محلی نیز صاحب درآمد می شوند.
وی یکی دیگر از رویکردهای صعنتی شدن ورزش را توسعه توریسم ورزشی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری در سطح دو هزار متری از دریا قرار دارد می تواند یکی از قطب های اصلی توریسم ورزشی در ایران باشد.
به گفته وی، توریسم ورزشی باعث توسعه ورزش و اقتصاد ورزشی می شود و باید در این زمینه به دنبال سرمایه گذار رفت و او را برای حضور در این بخش هدایت کرد.
این ورزشکار پیشکسوت در مسابقات داخلی دوومیدانی عناوین مختلفی را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار