کشف 3 قبضه سلاح غیرمجاز در چالوس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت از کشف و ضبط سه قبضه سلاح غیرمجاز در مناطق حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 10 December 2016
ابوالقاسم محمدپور امروز در گفت‌وگو با فارس، در شهرستان چالوس، از کشف و ضبط سه قبضه سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این سلاح‌های قاچاق در منطقه حفاظت‌شده کندوان و منطقه حفاظت شده 10 درصد جنگلی چهارباغ حوزه استحفاظی اداره محیط‌زیست شهرستان چالوس کشف و ضبط شد.
 
وی از کشف و ضبط یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی غیرمجاز و سه عدد فشنگ چهارپاره خبر داد و اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت در گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی به‌مناطق «باندر» عزیمت کردند و توانستند در منطقه «سیرسان» این روستا این موارد را کشف و ضبط کنند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت این اداره در ادامه گشت به‌سمت روستای پنجک رفته و در این روستا نیز موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی غیرمجاز و سه عدد فشنگ چهارپاره و ساچمه‌زنی شدند.
 
این مسؤول با اشاره به اینکه پرونده برای سیر مراحل قانونی و ارسال به‌دادگاه در دست اقدام است، بیان کرد: به دلیل شرایط جوی در هفته اخیر و بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و نبود علوفه و پوشش گیاهی در مناطق بالادست حیات وحش منطقه برای تغذیه به‌مناطق پایین‌دست آمده و با سوءاستفاده شکارچیان غیرمجاز روبه‌رو می‌شوند.
 
محمدپور تصریح کرد: این اداره با توجه به این موارد اکیپ دیگری از مأموران یگان حفاظت اداره را به‌سمت دیگر مناطق حوزه استحفاظی اعزام کرده و پس از گشت و کنترل و کمین شبانه در منطقه حفاظت شده 10 درصد جنگلی چهارباغ موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو غیرمجاز شدند که مراتب برای سیر مراحل قانونی در دست پیگیری و اقدام است.
 
وی در پایان با اشاره به کشف، ضبط و جمع‌آوری بیش از 100 متر تور هوایی (دار دام) در زمین‌های کشاورزی چالوس در هفته گذشته، گفت: این اجناس نیز توسط نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت کشف و ضبط شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار