500 شهید بلوچ

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تقدیم بیش از 500 شهید از قوم بلوچ در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای میهن اسلامی و چندین شهید در سوریه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) تنها بخشی از رشادت های این قوم اصیل ایرانی است.
کد خبر: ۳۴۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 11 December 2016


به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار محمد ناظری در آیین رونمایی از تندیس همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس با بیان اینکه سرزمین بلوچستان همواره مورد توجه بیگانگان بوده است اظهار داشت: مردم سلحشور بلوچ با پیشینه و تمدن آریایی همواره با عدم اعتماد به بیگانگان و روحیه وطن دوستی منشا خدمات ارزنده ای در پاسداری از کشور بوده اند.
وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس بیان کرد: این همایش همزمان با یکصدمین سالگرد مبارزات مردم این خطه علیه استعمار انگلستان از 24 تا 26 آذرماه جاری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این همایش با همکاری همه اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان در راستای تقویت روحیه وطن پرستی و انتقال ارزش ها به نسل های جدید برگزار می شود.
وی تقویت حس استکبار ستیزی و وحدت ملی و بررسی علل و عوامل پایداری مردم منطقه در مقابل استعمارگران را از جمله اهداف دیگر برگزاری این همایش ذکر کرد و افزود: تاکنون مقالات زیادی به این همایش ارسال شده است.
وی تصریح کرد: در حاشیه این همایش سه روزه نمایشگاه دستاوردهای اقوام و طوایف مختلف استان نیز برپا می شود.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از تندیس همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار