تشکیل امداد دریایی در شهرهای ساحلی

کد خبر: ۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 12 May 2015
شهردار رویان گفت: لزوم تشکیل امداد دریایی در شهرهای ساحلی و تخصیص امکانات و ادوات لازم برای تجهیز یگان امداد از جمله قایق موتوری، جت اسکی، لوازم غواصی و ... ضروری است.

احمد توکلی امروز در گفت‎وگو با فارس در شهرستان نور، با بیان اینکه پلاژ شهرداری رویان از نقاط مورد توجه گردشگران و محل تردد و بازدید آنهاست که به دلیل قدمت قریب به 50 سال و فرسودگی فضاهای موجود و ناکافی بودن امکانات گاهی موجب نارضایتی برخی از مسافران می‌شود، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از این فضای ساحلی، اجرای طرح گردشگری مدرن و زیبا با ایجاد امکانات به‎روز و پاسخگوی نیاز گردشگران و شهروندان، نظیر پارک و تفرجگاه ساحلی، اسکله، محل دائمی شنا، استخر و ... ضروری است.

وی با عنوان اینکه اجرای این طرح ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران، فرصت ویژه اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال است، افزود: این امر مستلزم انتقال قطعی سند مالکیت محدوده موجود پلاژ توسط دولت به شهرداری است تا امنیت لازم برای سرمایه‎گذار در مشارکت با شهرداری در احداث سازه‌های مورد نیاز فراهم شود.

شهردار رویان خاطرنشان کرد: شهرداری رویان در سال جاری در ساحل انتهای خیابان شهید بهشتی مبادرت به تهیه طرح ساماندهی ساحل و احداث پارک ساحلی کرد که برای تکمیل پروژه نیازمند حمایت استانداری و تخصیص اعتبار لازم است.

این مسئول اضافه کرد: پس‌روی دریا سبب ایجاد و افزایش ساحل شده که این امر و وجود مناطق ممنوعه و خطرآفرین شنا لزوم استقرار ناجیان غریق به تعداد کافی و در هر 200 متر توسط اداره ورزش و هیئت نجات غریق را دوچندان می‌کند.

توکلی لزوم تشکیل امداد دریایی در شهرهای ساحلی و تخصیص امکانات و ادوات لازم برای تجهیز یگان امداد از جمله قایق موتوری، جت اسکی، لوازم غواصی و ... را  ضروری عنوان کرد.

وی خواستار تعیین متولی واحد برای دریا شد و افزود: باید مالکیت ساحل برای پاسخگو بودن مشخص و اعلام شود.

شهردار رویان در پایان گفت: به‌منظور بررسی فرصت‌ها و مشکلات طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران، جلسه‎ای با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهرداران رویان، بابلسر، بهشهر، معاون مدیرکل دفتر فنی، معاون سازمان گردشگری و تعدادی از کارشناسان استانداری شنبه هفته جاری در دفتر معاون سیاسی برگزار شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار