هزینه دفاتر نمایندگان صرفا در جهت خدمت به مردم هزینه می‌شود

تابناک مرکزی: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حقوق نمایندگان کاملا معمولی است، گفت: مردم باید بدانند که اعتبارات مربوط به هزینه دفاتر نمایندگان صرفا در جهت خدمت به مردم صرف می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 13 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن ریزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 23 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: از دوره نخست مجلس تاکنون، برای نمایندگان مجلس یک حقوق و یک هزینه نمایندگی در نظر گرفته می شد و مجلس مانند دولت و قوه قضائیه در استان ها و شهرستان ها دفتر ندارد و کارمند استخدام نکرده، از این رو نمایندگان مجلس ناگریز از هزینه هستند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دوره هفتم مجلس هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت یکبار برای همیشه هزینه بکند تا این گونه نشود که همکاری پیدا شده و هزینه نمایندگان را به عنوان حقوق آن ها تلقی کند تا مجلس زیر سوال برود در نهایت مشخص شد که اگر چنین مسئله‌ای اجرایی شود چندین ساختمان ساخته شده و چندین هزار نفر به کار گرفته شود و همچنین در آن صورت نمایندگان به ماشین و راننده نیز نیاز داشتند که مجموعه این هزینه‌ها طبق پیش بینی  20 برابر اعتبار مجلس در سال اول بود که این اعتبار به بیت‌المال تحمیل می‌شد.

وی ادامه داد: این موضوع قابل توجه است، وقتی حقوق وزیر و مدیران محاسبه می‌شود هزینه دفتر و امور مربوطه را به پای آن مسئول نمی‌گذارند از این رو در تمام سفرهای داخلی نمایندگان مجلس ریالی به عنوان حق مأموریت دریافت نمی‌کنند و اگر قطعا خبطی صورت گرفته و هزینه نمایندگان به جای حقوق گفته شده اشتباه است. از طرف دیگر حت گاهی اوقات هزینه‌های فرودگاه نیز برای نمایندگان وجود دارد و افراد باید از فرودگاه تا حوزه‌های انتخابیه هزینه‌ پرداخت کنند و باید هزینه 300 کیلومتر مسافت را بدهند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس با وارد دانستن تذکر این نماینده گفت: مردم بدانند که این اعتباری که بابت هزینه دفاتر به نمایندگان داده می شود صرف خدمت به مردم شده و حقوق نمایندگان کاملا معمولی است و حداکثر حقوق یک نماینده حدود 5 میلیون و 400 هزار تومان است.

وی ادامه داد: البته همکاری هم که آن مطالب را درباره حقوق نمایندگان گفته است ظاهراً در پاسخ به سوالی بوده و مقصود وی این نبوده که حقوق نمایندگان بالا است به ویژه نمایندگان شهرستان‌ها هزینه‌های بالایی دارند و این مبالغ کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و گاهی اوقات باید از خود هزینه کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار