مدیرکل میراث فرهنگی استان قم مطرح کرد

تبدیل بازار کهنه قم به بازار دائمی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: پیشنهاد دادیم که بازار کهنه به بازار دائمی صنایع دستی در شهر قم تبدیل شود.
کد خبر: ۳۴۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد بازار دائمی صنایع دستی در شهر قم اظهار کرد: به مدیران استان پیشنهاد دادیم که بازار کهنه و تیمچه فرش به بازار دائمی صنایع دستی در شهر قم تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید به صاحبان مغازه‌ها و غرفه‌ها در بازار کهنه و تیمچه فرش قم مشوق‌های تسهیلاتی ارائه شود تا آنها وارد فروش صنایع دستی در این بازارها شوند و این دو بازار به بازارهای دائمی صنایع دستی شهر قم تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در بازار کهنه 120 مغازه وجود دارد که در 40 مغازه آن صنایع دستی عرضه می‌شود. پیشنهاد دادیم که به صاحبان هر کدام از مغازه‌های بازار کهنه 50 میلیون تومان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید داده شود تا این بازار به صورت کامل به بازار دائمی صنایع دستی استان قم تبدیل شود.

رضایی با اشاره به تیمچه فرش قم اظهار کرد: در این بازار عمده مغازه‌ها برای فروش فرش است و البته برخی از مغازه‌های تیمچه فرش قم تعطیل است، پیشنهاد دادیم که به صاحبان مغازه‌های این بازار هم تسهیلات داده شود تا تیمچه فرش قم هم به بازار صنایع دستی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در هتل قم 10 غرفه به صورت رایگان برای فروش صنایع دستی استان در نظرگرفته شده است، همچنین قرار است که در مجتمع تجاری زمزم هم یک سری غرفه‌ها به هنرمندان صنایع دستی استان قم داده شود، در سال اول اجاره غرفه‌ها رایگان و طی سال‌های بعد اجاره‌ها کم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار