خاک ایران ناموس قوم بلوچ است

کد خبر: ۳۴۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 18 December 2016
یکی از بزرگان و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خاک ایران ناموس قوم بلوچ است گفت: این قوم با خلق حماسه های تاریخی در همه دوران ها با جان و دل از کیان کشور دفاع کرده اند و این را برای خود افتخار می دانند

حسین اسماعیل زائی در حاشیه همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در تالار فردوسی دانشگاهسیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوپستان اظهار داشت: امروز نیز قوم بلوچ با تاسی از بزرگان خود در هر جایی که لازم باشد آماده دفاع از کشور است.
وی با بیان اینکه نبردهای قوم بلوچ در مناطق «گورستانی، گشت و حماسه نالک» در مقابل انگلیس و بریتانیا تنها بخشی از رشادت های این قوم در100 سال اخیر بوده است گفت: اهل سنتاین استان در طول تاریخ کشور به ویژه دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای زیادی نشان داد دفاع از کیان انقلاب و میهن اسلامی نگاه قومیتی و مذهبی نمی شناسد و این مهم حکایت گر وحدت میان برادران اهل سنت و شیعه در دفاع از حریم کشور است.
این بزرگ طایفه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سرآمد بودن وحدت در استان گفت: طایفه ای در این استان نمی توان یافت که همه افراد آن شیعه یا اهل سنت باشند بلکه مردم این دیار با انجام پیوندهای خانوادگی از دیرباز نشان داده اند همه یکی هستند.
وی افزود: ویژگی پیوندهای خانوادگی اهل سنت و تشیع در سیستان و بلوچستان در کشور بی نظیر و بی مانند است به طوری که از آن به عنوان فرصت می توان یاد کرد.
وی تصریح کرد: مردم این استان با هوشیاری در هیچ دوره ای به دشمنان نظام جمهوری اسلامی اجازه رخنه در صفوف به هم پیوسته خود را نداده اند.
به گزارش بسیج همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس از روز چهارشنبه 24 آذر به مدت سه روز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار