نماینده مجلس:

وظیفه کمیته حقیقت یاب کارشناسی دقیق حقابه هاست

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه کمیته حقیقت یاب که هفته جاری در تهران تشکیل شد، بررسی دقیق و کارشناسی حقابه ها و سهم آب هر استان است.
کد خبر: ۳۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نماینده ای از کمیسیون های انرژی و امنیت داخلی و سیاست است که به بررسی طرح های انتقال آب در کشور می پردازد.
وی تصریح کرد: نشستی اوایل هفته جاری در این خصوص برگزار و مقرر شد در این رابطه میزان برآورد آب زاینده رود و کارون با فرمول های مشخص و دقیق بررسی و میزان برداشت از رودخانه ها مورد کارشناسی دقیق قرار گیرد.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس مقرر شد کمیته حقیقت یاب برای بررسی طرح های انتقال آب حوضه به حوضه اقدام نماید.
ربیعی افزود: جمعیت متقاضی آب شرب از طریق انتقال حوضه به حوضه بایستی مشخص شود و جمعیت مازادی که نیاز آبی در این طرح ها ندارند نیز مشخص و تعیین شود و عدالت محوری مورد تاکید قرار گیرد.
خشکسالی های 9 سال اخیر و تغییر الگوی بارشی چهارمحال و بختیاری از برف به باران در یک دهه اخیر موجب کاهش منابع آبی در این حوضه شده است، بگونه ای که حجم آبی 2 رودخانه زاینده رود و کارون به دلیل کاهش بارش ها کمتر از یک دهه گذشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار