شهرستان املش حتی یک کمپ ترک اعتیاد ندارد‌

کد خبر: ۳۵۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶ 28 December 2016
تابناک / دادستان عمومی و انقلاب املش گفت: تریاک و مشتقات آن، شیشه و هروئین بیشترین آمار مصرف مواد مخدر این شهرستان است و این شهرستان حتی یک مرکز مجاز و کمپ ترک اعتیاد ندارد و معتادان به مراکز شهرهای مجاور معرفی می‌شوند.

محمدصالح جنت رستمی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در املش اظهار داشت: آمار طلاق و مواد مخدر رو به افزایش است به حدی که از مجموع 2600 پرونده وارده در دادسرا در 9 ماهه گذشته 570 پرونده مربوط به مواد مخدر است.

دادستان املش گفت: تریاک و مشتقات آن، شیشه و هروئین بیشترین آمار مصرف مواد مخدر این شهرستان است و این شهرستان حتی یک مرکز مجاز و کمپ ترک اعتیاد ندارد و معتادان به مراکز شهرهای مجاور معرفی می‌شوند.

وی افزود: تا سال قبل توهین و فحاشی بیشترین پرونده وارده در دادسرای شهرستان املش بود به حدی که رتبه برتر استانی مربوط به املش بود اما پرونده‌های طلاق و مواد مخدر امروز بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

رئیس دادگستری املش نیز در این نشست گفت: هجوم بی‌رحمانه فضای غیراخلاقی در فضای مجازی، اینترنت و برنامه‌های ماهواره‌ای آسیب جدی به خانواده‌ها و قشر نوجوان و جوان ما وارد کرده است و نیاز به چاره اندیشی و برنامه ریزی قوی و اساسی دارد.

فردین امیری گفت: اینترنت و فضای مجازی به‌جای یک فرصت به یک عامل تهدیدکننده جدی و خطرناکی برای از هم پاشیده شدن خانواده‌ها و به انحراف کشیده شدن نوجوانان و جوانان تبدیل شده است و در هر جامعه‌ای که کانون خانواده پاشیده شود آن جامعه از درون متلاشی می‌شود.

رئیس دادگستری املش با اشاره به این که دو پنجم پرونده‌ها و مراجعات دادگستری املش مربوط به مسائل و مشکلات خانوادگی است افزود: اعتقادات دینی و داشتن روحیه معنوی و شرکت در برنامه‌های مذهبی و زیارت اماکن مقدس از جمله بهترین راه مقابله با فرهنگ غلط غرب و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

امیری گفت: در ایام مذهبی سال کمترین جرم و جنایت و مشکلات و مسائل و ناهنجاری‌ها رخ می‌دهد و نزاع و درگیری و مراجعه و تشکیل پرونده دعاوی کاهش می‌یابد و این ظرفیت و پتانسیلی است که باید از آن بیشتر برای سایر ایام سال بهره ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار