رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه:

قیمت پایین نان سبب ورشکستگی خبازی‌های کرمانشاه شده است

کرمانشاه- رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه گفت: عدم افزایش قیمت نان در خبازی‌هایی که سهمیه آرد یارانه‌ای دارند سبب ورشکستگی این نانوایی‌ها شده و باید همه خبازی‌ها آزادپز شوند.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،اعتضاد علیزاده در خصوص نظارت بر کار خبازی‌های شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: نظارت بر پخت و عرضه نان در خبازی‌ها به صورت مستمر از سوی بازرسان اتحادیه، صنعت و معدن، بهداشت و اصناف انجام می‌شود و  پرونده‌هایی نیز در تعزیرات داریم.

علیزاده بیان کرد: در حال حاضر همه نان‌ها اعم از سنگک، لواش، بربری و... در خبازی‌های کرمانشاه به صورت استاندارد پخت و عرضه می‌شود و هیچ مشکلی نداریم و نان‌ها مورد تایید بهداشت، استاندارد و معاونت غذا و دارو می‌باشد.

وی افزود: زمان مناسب برای پخت نان‌های سنتی و ماشینی تعریف شده و نان سنتی با استاندارد کامل پخت می‌شود و بین ۳ تا ۴ دقیقه هر نان داخل تنور و پخت می‌شود و هیچگونه ضرر غذایی نداریم و با اطمینان می‌گویم که نان سنتی سالم است.

علیزاده تاکید کرد: اگر نان‌های عرضه شده مشکلی داشته باشد و نهادهای ذی ربط به ما گزارش دهند برخورد جدی و قانونی خواهیم داشت و هیچ اغماضی با کسی نداریم و در کرمانشاه هیچگونه مشکلی در مورد کمیت و بحث بهداشت نان نداریم و صددرصد نان سالم در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه در خصوص میزان سبوس در نان‌های پخته شده گفت: برای افزودن سبوس در نان استانداردی تعریف شده و این حد استاندارد برای نان‌های مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به قیمت پایین نان در کرمانشاه گفت: از چهار سال قبل تاکنون هیچگونه افزایش قیمت نان در خبازی‌های کرمانشاه نداشتیم و به جرات می‌گویم خبازی‌هایی که آرد یارانه دریافت می‌کنند در  ورشکستگی هستند و این مسئله دور از انصاف است.

علیزاده افزود: کرمانشاه پایین ترین قیمت نان را دارد و به همین دلیل خبازی‌ها رغبتی به کار ندارند و در حال جمع کردن فعالیت خود هستند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود تمام نانوایی های کرمانشاه آزادپز شوند  تا رقابت سالم برای ارتقا کیفیت نان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار