فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان خبرداد:

کشف ۲۴۸ سکه طلا و یک پیکرک تقلبی از کلاهبرداران در بیستون

کرمانشاه- فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف ۲۴۸ سکه طلا و یک پیکرک تقلبی از کلاهبرداران در شهرک بلوردی بخش بیستون خبرداد.
کد خبر: ۳۵۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 04 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از مهر، سرهنگ محمدرضا بیداد در این باره اظهارکرد: روز گذشته دوستداران میراث فرهنگی در شهرک بلوردی بخش بیستون مطلع می شوند که در یکی از خانه های این روستا کارهای مشکوکی از قبیل حفاری غیرمجاز و ... صورت می گیرد که بلافاصله پاسگاه انتظامی بیستون را در جریان می گذارند.

وی ادامه داد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش بیستون نیز پس از دریافت مجوز لازم از دستگاه قضایی، وارد منزل مورد نظر شده و یک دستگاه گنج یاب و یک تونل حفاری شده و دیگر ملزومات حفاری را مشاهده می کنند.

بیداد خاطرنشان کرد: پس از بررسی های بیشتر ۲۴۸ سکه طلا منقش به نقش پادشاهان رومی و یک پیکرک (مجسمه کوچک) را در همان محل کشف و ضبط می کنند.

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: پس از بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی استان، مشخص شد که هم سکه ها و پیکرک تقلبی هستند.

بیداد افزود: استنباط اولیه ما این است که این حفاران غیز مجاز با انجام این حفاری و مدفون کردن این سکه ها و پیکرک، قصد فریب عده ای سودجو را داشته اند. چون نه محل مورد نظر باستانی بوده و نه آن سکه ها و پیکرک اصلی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد خاطی برای طی شدن مراحل پرونده خود به دستگاه قضایی معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار