کمبود نیروی انسانی متخصص در میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو است.
کد خبر: ۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 18 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم حاجی‌زاده صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان میراث فرهنگی و موزه‌های استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ما در گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و در پیشبرد اهدافمان در سال جدید به حضور امام جمعه اردبیل رسیدیم تا در تبیین دیدگا‌ه و برنامه‌ها در تحقق آنها سعی و تلاش جدی داشته باشیم.

وی افزود: این سازمان که با ادغام سه سازمان مستقل در گذشته و در اواخر دولت اصلاحات شکل گرفت ماموریتی متفاوت در حوزه‌های تخصصی، تاریخی و هویتی و صنایع‌دستی پیدا کرد که به رغم ادغام نیروی انسانی آن تقویت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تنوع ماموریت این مجموعه را به‌رغم نامطلوب بودن چارت سازمانی آن یادآور شد و گفت: در حال حاضر 50 درصد پست‌ها و چارت سازمانی این مجموعه در استان اردبیل بلاتصدی است به طوری که هر یک از همکاران ما در این فضا کاری برابر با 2.5 برابر افراد را انجام می‌دهند.

حاجی‌زاده بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی که در مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل وجود دارد حقوق ناچیز و عدم پرداخت برخی از مزایا به کارشناسان و افراد متخصص و مهندسانی است که گاه حتی زیر یک میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته میراث فرهنگی استان اردبیل به عنوان بهترین دستگاه انتخاب شد که ما به‌رغم دریافت این موفقیت تبلیغ زیادی انجام نداده و در خطوط واقعی، این موفقیت تنها در شورای برنامه‌ریزی مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: ما ماموریت سنگینی را در این مجموعه داریم به طوری که میراث فرهنگی نیز به عنوان یک مجموعه فنی و هم سازمان خدماتی در بخش گردشگری و هم تولیدی و صنعتی در بخش صنایع‌دستی ارائه‌کننده خدمات گسترده است.

حاجی‌زاده ضرورت نهادینه شدن اقتصاد گردشگری را یادآور شد و تصریح کرد: اقتصاد گردشگری هم در تولید ثروت ملی و هم افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی می‌تواند مفید و موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی انجام این ماموریت را در قالب یک ساختار کوچک نیازمند تقویت راهکارهای منابع مالی و نیروی انسانی کارآمد توصیف کرد و گفت: امیدواریم در برنامه پنج‌ساله جدیدی که این سازمان در حال تدوین است توسعه بر مبنای واقعیت‌ها و توجه به منابع انسانی و تقویت امور مالی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار