در همایش سلامت سالمندان مطرح شد‌

سالمند باید برای خود احترام قائل شود

همایش سلامت سالمندان ظهر امروز در سالن همایش شهرداری در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 27 January 2017
به گزارش تابناک قم، همایش سلامت سالمندان با حضور، حسن عابدی، مشهدی متخصص حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی ، محمدجواد ضیغمی سلامت روان در سالمندان، محمد حضوری متخصص تغذیه و عضو هیئت‌علمی علوم پزشکی قم در سالن همایش شهرداری استان قم  برگزار شد.

در این همایش، محمد حضوری بابیان اینکه  افراد از بدو تولد باید تغذیه سالم را داشته باشند، اظهار داشت: گروهی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند در اثر بیماری باید تغذیه خود را  تغییر بدهند  و با رژیم ناسالم سلامت بدن خود را به دست آورند برای داشتن بدن سالم باید تغذیه سالم داشت.

متخصص تغذیه بابیان اینکه مهم‌ترین علل مرگ ومیر افراد از بیماری قلبی بوده است، افزود: 35 درصد افراد به علت تغذیه ناسالم از بیماری قلبی رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه  سالمند موفق کسی است که از زندگی خود لذت برده و برای خود وقت بیشتری قائل شود، گفت: سالمندان باید از حد امکان ازلحاظ فیزیکی خود را فعال نگه‌داشته تا از زندگی سالم لذت ببرند.

عضو هیئت‌علمی علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه اضافه‌وزن افراد منجر به بیماری قلبی و دیابت می‌شود، خاطرنشان کرد: کنترل وزن در افراد خیلی مهم بوده و برای جلوگیری از این مشکل باید غذای کم‌چرب استفاده کرد و مصرف شیر، لبنیات کم‌چرب و گوشت سفید توصیه می‌شود.

متخصص سلامت روان در سالمندان با اشاره به اینکه اولین موضوع احترام به دیگران است، اظهار داشت: احترام یک مقوله انتزاعی است و در ذهن ما قرار دارد، سالمند باید برای خود احترام قائل شود.

محمدجواد ضیغمی بابیان اینکه سالمندان خود در خانه می‌مانند تا دیگران به سمت آن‌ها بیایید افزود: پیامبر اکرم (ص) خودشان به دیدار کوچک‌ترها می‌رفتند  ولی متأسفانه امروزه والدین و سالمندان در خانه  به انتظار دیدن دیگران و فرزندان  می‌مانند.

مسئول کمیته روانشناسی و ورزش گفت: رفتار هر فرد نشان‌دهنده شخصیت او است، و در عرصه‌های مختلف زندگی اهمیت زیادی دارد افرادی که دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کنند باید خود را مشغول کاری کنند تا از بیکاری رنج نبرند، بودن در خانه حرمت‌ها را از بین می‌برد.

مشهدی با اشاره به اینکه هدف از ورزش، فعالیت بدنی است و شروع آن باید  با برنامه باشد، افزود: نخستین گام در ورزش باید با مشاوره پزشکی شروع شود تا از میزان آمادگی مفصل‌ها برای شروع فعالیت بدنی آگاهی پیدا کنیم و باید توجه داشته باشیم که بیشتر مشکلات حرکتی از نارسایی‌های مفاصل و قامتی به وجود می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار