با مخاطبان

"فرآیند تحقق اهداف انقلاب در اندیشه ها و بیانات مقام معظم رهبری(حفظ الله)"

مقام معظم رهبری در خردادماه سال 1393 نکاتی را فرمودند که هرکسی مبانی انقلاب را نشناسد و نسبت به انقلاب تحلیلی درست نکند قطعا نمیتواند در میدان شبهات مقاومت کند.
کد خبر: ۳۶۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 28 January 2017
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.

"فرآیند تحقق اهداف انقلاب در اندیشه ها و بیانات مقام معظم رهبری(حفظ الله)"
بسم الله الرحمن الرحیم
باتوجه به فرارسیدن ایام الله دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر طاغوت ستم شاهی بر آن شدیم تا باتوجه به اندیشه ها و بیانات مقام معظم رهبری مواردی را در مورد این "انقلاب " بیان کنیم .
انقلاب یعنی دگرگونی بنیادین و اساسی در تمامی ساختار های یک حکومت و به وجود آمدن حکومتی جدید
لفظ اسلامی که در واقع همان بحث الهی بودن انقلاب ما است . به انقلاب وزنی سنگین داده است.
مقام معظم رهبری در خردادماه سال 1393 نکاتی را فرمودند که هرکسی مبانی انقلاب را نشناسد و نسبت به انقلاب تحلیلی درست نکند قطعا نمیتواند در میدان شبهات مقاومت کند.
مبانی انقلاب اسلامی ارزش هایی هستن که در طول تاریخ انسان های فداکار برای این ارزش ها و آرمان ها جان خود را فدا کردند
ارزش های همانند مردمی بودن و مردم داری
اسلامی بودن و اسلامی شدن
مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی
مبارزه با ظلم و عدالت خواهی
در اینجا موضوع بحث ما مبانی انقلاب نیست بلکه قصد داریم مراحل و فرآیند های تحقق اهداف انقلاب را دربیانات رهبر انقلاب بیان کنیم و بدانیم در کدام مرحله هستیم و موانع کار را بشناسیم.
دربیانات رهبری فرآیند های تحقق اهداف انقلاب به شرح زیر می باشند
1.ایجاد انقلاب اسلامی
2. نظام اسلامی
3.دولت اسلامی
4.جامعه (کشور اسلامی)
5.امت اسلامی یا تمدن اسلامی (الگو شدن برای جامعه جهانی)
همه این مراحل پنجگانه بالا را طبق صحبت های ایشان در زیر توضیح خواهیم داد.
یک زنجیره‌ی منطقی وجود دارد؛. حلقه‌ی اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل دولت اسلامی است، بعد تشکیل جامعه‌ی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ این یک زنجیره‌ی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقه‌ی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همه‌ی این مراحل میشود. اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند.
(مقام معظم رهبری)

در این مرحله امام خمینی (ره)با حمایت مردم بر نظام طاغوت پیروز شد و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند.

(مرحله نظام اسلامی )

. منظور من در اینجا از نظام اسلامی، یعنی آن هویت کلی که تعریف مشخصی دارد، که کشور، ملت و صاحبان انقلاب - که مردم هستند - آن را انتخاب میکنند. در مورد ما، مردم ما انتخاب کردند: جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی یعنی نظامی که در آن، مردم‌سالاری از اسلام گرفته شده است.
(مقام معظم رهبری)

دراین مرحله قوانین و زیرساخت های قانونی و نظم به وجود آمده برخواسته از انقلاب اسلامی و تغییر قوانین بود.

(مرحله دولت اسلامی)

منظور از دولت اسلامی این است که بر اساس آنچه که در دوره‌ی تعیین نظام اسلامی به وجود آمد، یک قانون اساسی درست شد؛ نهادها و بنیانهای اداره‌ی کشور و مدیریت کشور معین شد. این مجموعه‌ی نهادهای مدیریتی، دولت اسلامی است. در اینجا منظور از دولت، فقط قوه‌ی مجریه نیست؛ یعنی مجموع دستگاه‌های مدیریتی کشور که اداره‌ی یک کشور را برعهده دارند؛ نظامات گوناگون اداره کننده‌ی کشور. بخش بعد از آن، جامعه‌ی اسلامی است؛ که این، آن بخش بسیار مهم و اساسی است. بعد از آنکه دولت اسلامی تشکیل شد، مسئولیت و تعهد این دولت اسلامی این است که جامعه‌ی اسلامی را تحقق ببخشد.
(مقام معظم رهبری)
در این مرحله تمامی دولت مردان با پذیرش مسئولیت ها و اسلامی شدن انقلاب را به سمت مراحل بعدی سوق میدهند.
مرحله جامعه اسلامی(کشور اسلامی)

جامعه‌ی اسلامی یعنی چه؟ یعنی جامعه‌ای که در آن، آرمانهای اسلامی، اهداف اسلامی، آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده است، تحقق پیدا کند. جامعه‌ی عادل، برخوردار از عدالت، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ای که مردم در آن، در اداره‌ی کشور، در آینده‌ی خود، در پیشرفت خود دارای نقشند، دارای تأثیرند، جامعه‌ای دارای عزت ملی و استغنای ملی، جامعه‌ای برخوردار از رفاه و مبرای از فقر و گرسنگی، جامعه‌ای دارای پیشرفتهای همه‌جانبه - پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی - و بالاخره جامعه‌ای بدون سکون، بدون رکود، بدون توقف و در حال پیشروی دائم؛ این آن جامعه‌ای است که ما دنبالش هستیم. البته این جامعه تحقق پیدا نکرده، ولی ما دنبال این هستیم که این جامعه تحقق پیدا کند.

اینکه این جامعه وقتی تشکیل شد، مهمترین مسئولیت این جامعه این است که انسانها بتوانند در سایه‌سار چنین اجتماعی، چنین حکومتی، چنین فضائی، به کمال معنوی و کمال الهی برسند؛
(مقام معظم رهبری)

مرحله امت اسلامی(تمدن اسلامی)
دراین مرحله مردم نسبت به ارزش های الهی و عدالت محوری در جامعه احساس مسئولیت میکنند اینجا هست که این جامعه

tabnakkohkiluye v boyerahmad @ tabnak_choram, [۲۸.۰۱.۱۷ ۱۵:۰۴]
میتواند الگویی باشد برای دیگران.
خب، وقتی یک چنین جامعه‌ای به وجود آمد، زمینه برای ایجاد امت اسلامی، یعنی گسترش این جامعه هم به وجود خواهد آمد؛ که حالا آن مقوله‌ی دیگری و بحث دیگری است.
(مقام معظم رهبری)

در این مرحله که همان الگو سازی است برای دیگر کشور ها و مستضعفان مردم انقلابی ما انقلاب خود را صدور خواهند کرد و الگویی برای همه خواهند شد.
میتوان تحقق این فرآیند ها و مراحل را زمینه ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست که البته به فرمایش مقام معظم رهبری ما هنوز در مرحله دولت اسلامی گیر کرده ایم.
اما هزاران هزار مرتبه از نظام شاهنشاهی فراتر رفته ایم.
تمامی قسمت های صحبت های رهبر انقلاب مربوط میشود به
بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه
(1390/07/24)

یادداشت از سجاد دانش فرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
جوانان بهمئی به چنین افراد انقلابی افتخار می کنند امیدوارم پله های ترقی را درسایه ولایت طی کنید
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
بطور کلی تفسیرها و القائات حاصل از حوادث زندگی و مرتبط دانستن انها به لطف یا خشم پروردگار و نقش شخصیتهای الهی در رفع احتمالی گرفتاریها و بیماریها موجب شکل گیری باورها و تغییر رفتار میشود و کسانیکه سعی در اخلاص بیشتر و کسب قدرت معنوی دارند، توهم الهی و متمایز بودن موجب خودباوری و تغییر رفتار فردی و جمعی شده و تندروی در میان همین افراد براساس روحیه اجتماعی و احساس تکلیف در مقابل اصلاح جامعه شکل میگیرد. افرادی که باورهای ضعیف دارند، فقط رفتار جمعی خود را تغییر میدهد تا همرنگ جماعت باشند و نفاق در میان همین افراد براساس کسب فرصت و منافع بوجود میاید اما اسیب تندروها از منافقین بیشتر است. ابتدای انقلاب که اغلب با اگاهی و شناخت سطحی از حقیقت دین ، تصویر رویائی از حکومت دینی و رهبرانی که فکر میکردیم عالم دین و در تقوی بی نظیر و با خدا ارتباط و جامعه را بسوی روشنائی و خوشبختی هدایت و حضور خدا را در تمام امور زندگی فردی و جمعی حس میکنیم اما وضعیت موجود نشان داد که تمام انها نادرست بوده و اسلام فاقد قدرت تغییر افراد و جامعه است و رهبران دین افرادی کاملا عادی اند که با توهمات و تفسیرها و اهداف قدرت طلبانه، با تعریف جایگاه الهی از موقعیت خود، سرنوشت جامعه را بسوی استبداد مطلق و غیرپاسخگویی در برابر ناتوانی در کشورداری و سوء مدیریت خود در نابودی باورها و امیدها گرفتار کرده اند و مردمی بودن حکومت به معنی حمایت بی چون و چرا و اطاعت محض جامعه عمدتا ذینفع از رهبران خودباور است نه رابطه امر به معروف و نهی از منکر متقابل مردم عدالتخواه و متعهد و حاکمیت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
انقلاب که عمدتا توسط اقشار محروم شهری و روستائی فرصت طلب حمایت و حفاظت میشد، رفع محرومیت را با هدف بهبود اوضاع خود و جذب حامیان مطیع بدون ایده و گسترش اقتدار انقلاب را با محوریت تعدادی مشخص در دستور کار قرار داد بشکلی که دونده و خزنده با هم به خط پایان میرسیدند. واگذاری تصدی امور مختلف اجتماعی به این افراد عقده ثروت و قدرت و اشراف تشخیص فردی بر ضوابط و قوانین با دیدگاه اقتدار گرایی نظام که حافظ منافع باد اورده انها بود سبب شد تا بی قانونی و فساد و حاکمیت روابط بر ضوابط در کشور پایه ریزی شود. حاصل تلاشهای نسنجیده و عمدتا تبلیغاتی جهاد سازندگی، تبدیل روستاها به تفرجگاه روستائیان مهاجر به شهرها شد. رواج بی قانونی و فساد اداری و قضائی فرهنگ و اخلاق جامعه را متزلزل میکند. با متزلزل شدن اخلاق و اعتماد، دین و باورهای سنتی دچار فروپاشی شده و این نتیجه حاصل میشود که دین نقش معنوی در اصلاح جامعه ندارد و صرفا ابزار قدرت عده ای متظاهر منفعتجو و قدرت طلب است. گرچه بطور کلی وضع مالی مردم بواسطه بازشدن راههای کسب درامد غیرقانونی مانند گرانفروشی و احتکار و کلاهبرداری و تعریف پستهای غیرضروری که اشتغال عده زیادی فراهم کرده اما افول قانون و اخلاق عمومی در چرخه حرامخواری که نظام در ایجاد ان متهم ردیف اول است، بشدت گسترش و اوضاع را از زمان شاه بدتر کرده. در هر دیار مسئولین پلیس و دادگاه و فرمانداری و بسیج و سپاه در یک زنجیره عمل میکنند و حمایت از یکدیگر در هر شرایط شیوه عمل انهاست بطوریکه کمتر متخلفی دچار مشکل میشود و اگر به مسئولین بالاتر شکایت کنید درنهایت همین افراد مسئول رسیدگی به جرائم زنجیره خودشان خواهند بود و به هیچ نتیجه ای نمیرسد. ما ایران قوی نمیخواهیم که سرمایه های ملی را ببلعد و بحرانهای اقتصادی حاصل از اختلاس و فسادهای مالی و مالیاتهای ظالمانه را در پوشش تحریمهای توخالی و سوء مدیریت توجیه کنند ، ما ایران امن میخواهیم که از مزاحم و دزد و چاقوکش خبری نباشد و جز با قانونگرایی و اصلاح قوانین ضعیف و مجازات سخت و بدون ملاحظه و قاطع مجرمین و مسئولین خاطی و فاسد، حاصل نمیشود.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار