راه‌اندازی اندرزگاه «آینه» در زندان مرکزی یزد

کد خبر: ۳۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 04 February 2017

به گزارش تابناک یزد،معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با همکاری معاون فرهنگی زندان مرکزی یزد اقدام به راه‌اندازی بند «آینه» برای شرکت مددجویان این زندان در طرحی به همین نام کرده است و تاکنون نیز بیش از 200 مددجو در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند .

«سید علی اصغر رفاهی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حاشیه بازدید رییس کل دادگستری استان و جمعی از معاونان و قضات استان از این بند، گفت: طرح آینه به تولید و ترویج دانش، آداب و اخلاق و مهارت‌های زندگی برگرفته از الگوهای دینی و اسلامی می‌پردازد و برای افراد در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح و تربیت افراد بزه‌دیده و بزه کار با هدف پیشگیری از تکرار جرم، بسیار مفید است.

وی افزود: این دوره بر پایه تقوی فطری و با استفاده از آموزه‌های برگرفته از اندیشه‌های علامه طباطبایی و استاد شهید مطهری و با هدف غبارزدایی و بازگشت به فطرت الهی طراحی شده است.

رفاهی از استقبال و رضایت مددجویان زندانی از اجرای این دوره خبر داد و بیان کرد: این طرح به صورت کارگاهی و در جمع‌های 20 نفری و با مشارکت فعال اعضای حاضر در دوره اجرا می‌شود .

این مقام قضایی، بازخورد اجرای این دوره را برای مددجویان بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: بر اساس دل‌نوشته‌های ثبت شده در پایان این دوره، تأثیرات عمیقی بر ضمیر این افراد مشهود است که در بسیاری از موارد مسیر زندگی یک فرد را به کلی تغییر و فرد را به سمت یک زندگی رو به تعالی سوق می‌دهد .

وی خاطرنشان کرد: این طرح یک دوره بسیار اثرگذار برای تمام افراد جامعه است و علاوه بر افراد در معرض آسیب، آسیب دیده، بزه کار و بزه دیده، می‌تواند برای آحاد جامعه و حتی کارمندان ادارات یا کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی نیز اجرا شود .

رفاهی گفت: در استان یزد طی یک سال گذشته، این طرح برای افراد دستگیر شده توسط پلیس امنیت اخلاقی با جرائم بدحجابی ، آلودگی صوتی و روزه خواری نیز اجرا شد و تأثیرات بسیار مثبتی را نیز به همراه داشت .

وی اظهار کرد: در گذشته برای افراد دستگیر شده، پرونده قضایی و سوء سابقه ایجاد می‌شد اما اکنون این افراد که اکثر از قشر جوان هستند  به گذراندن طرح آینه مجبور می‌شوند که در ابتدا با روحیه طلبکارانه و تمسخرگر وارد می‌شوند و پس از چند روز با روحیه‌ای بسیار متفاوت از روز اول و با تغییر در نگرش و سبک زندگی دادگستری را ترک می‌کنند .

معاون دادگستری استان گفت: در دلنوشته‌های ثبت شده، هستند افرادی که اذعان می‌کنند تا کنون حتی یک بار نیز نماز نخوانده بودند ولی پس از این دوره، اولین نماز خود را با میل رغبت اقامه می‌کنند .

رفاهی در پایان نیز از آمادگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برای اجرای این طرح برای افراد مختلف، ادارات، نهادها و سایر تشکل‌ها خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار