دانشنامه ازدواج در ميبد رونمايي شد

دانشنامه ازدواج در مراسمي با حضور رئيس سازمان بهزيستي در ميبد رونمايي و اين شهرستان به عنوان پايلوت طرح ازدواج بدون آسيب انتخاب شد.
کد خبر: ۳۷۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس سازمان بهزیستی  در مراسم رونمایی از دانشنامه ازدواج در شهرستان میبد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: جوانان ما دارای استعدادهای درخشان، نبوغ و اندیشه فراوانی هستند و مسؤولان باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کنند تا از این استعدادها در زمینه‌های علمی و تکنولوژی بهره‌مند شویم.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به طرح جامع دانشنامه ازدواج که برای نخستین بار در کشور در شهرستان میبد رونمایی شد، عنوان کرد: دانشنامه ازدواج توسط نخبگان و فرهیختگان تدوین شده و تمام آموزش‌ها و راهکارهای یک زندگی سالم در آن تدوین شده و برای جوانان و زوج‌ها پیش از ازدواج مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه اگر آسیب‌های اجتماعی را کنترل نکنیم با مشکلات جدی در جامعه مواجه خواهیم شد، عنوان کرد: جامعه ما با آسیب‌های اجتماعی فراوانی مواجه است که اگر نتوانیم آنها را کنترل کنیم، این آسیب‌ها به بحران تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خانواده‌ها دچار کمبود گفت‌وگو و ارتباط هستیم، افزود: عدم ارتباط در خانواده و عدم آموزش پیش از زندگی مشترک باعث افزایش طلاق می‌شود.

محسنی بندپی با اشاره به آمار طلاق در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ازای هر 12 ازدواج یک طلاق صورت گرفته که 80 درصد این طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی اتفاق افتاده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در مورد ازدواج باید بیشتر در کشور صورت گیرد، افزود: با انجام کار فرهنگی و یافتن علت طلاق و پیشگیری از آن می‌توان آمار طلاق را کنترل کرد و شاهد روند نزولی آن بود اما این اقدام با آموزش پیش از ازدواج در مقاطع علمی و مشاوره‌ای امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه می‌توان با مشاوره علمی قبل از ازدواج دو نفر را برای درک و انتقاد یکدیگر آماده کرد، اظهار داشت: جوانان و زوج‌های ما کم حوصله شده‌اند و باید اجتماع‌پذیری را در آنها افزایش داد و این امر باید در مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد تا نتیجه‌بخش باشد.

محسنی بندپی با بیان اینکه این دانشنامه برای نخستین بار در سطح کشور در استان یزد و شهرستان میبد اجرا خواهد شد، بیان کرد: میبد به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از نتیجه‌گیری و برطرف شدن نقاط ضعف و قوت این طر، آن را در تمام کشور اجرایی خواهیم کرد و خانواده را که یک بنیاد مستحکم است را قوت و استمرار خواهیم بخشید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار