آیت الله عباسبان در گفتگو با تابناک:

رتبه اول تربیت حافظان قرآن کریم در دستان استان کرمانشاه/ رقابت هفت هزارو ۸۰۰ نفر در استان در پنجمین مرحله آزمون تربیت حافظان قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه سال گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم رتبه ی اول را در سطح کشور به دست آورد که از بین ده هزارو ۸۰۰نفر شرکت کننده در استان کرمانشاه در مرحله ی اول آزمون شفاهی هفت هزار و ۸۰۰نفر به مرحله بعد راه یافتند.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 16 February 2017
حجت الاسلام عباسیان امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص)،  اظهار داشت:  مرحله ی پنجم سراسری طرح تربیت حافظان  قرآن  به همت ادارات اوقاف وامور خیریه نواحی یک و دو در ۱۹محل آزمون همزمان با سراسر کشور در استان برگزارشد.
وی با بیان اینکه ۱۳۰۰نفر در سطح شهرستان کرمانشاه در این آزمون شرکت کرده اند، افزود:  شرکت کنندگان در دو رشته ی تفسیر موضوعی شامل  سه رشته تفسیری ودر هشت رشته ی حفظ موضوعی قرآن کریم با یکدیگر  رقابت کردند .
این مسئول گفت:   به  شرکت کنندگان  پس قبولی در رشته ی حفظ موضوعی  جز۳۰، جز۱و۳۰،  جز۱و۲و۳۰ و جز۳۰  و در تفسیر موضوعی ۱۲۰ آیه، ۱۵۰ آیه و ۳۰۰ آیه با کسب امتیاز ۷۰  گواهی نامه ارزشیابی داده می شود.
عباسیان ادامه داد: از میان هفت هزارو ۸۰۰نفر که در آزمون شفاهی که  اول بهمن ماه با کسب امتیاز لازم موفق به شرکت در این آزمون شدند  پنج هزارو ۵۰۰نفر خانم و دو‌هزارو ۳۰۰نفر آقا هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شرکت کنندگان خانم هستند،  متذکر شد:  از سال آینده برنامه های مختلفی در نحوه ی برگزاری آزمون و حوزه های دیگر برای حضور بیشتر آقایان دراین طرح به کار می گیریم تا تعادل بین شرکت کنندگان برقرار شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه استقبال خوب جامعه ی قرآنی استان کرمانشاه از این طرح را رضایت بخش دانست و گفت:  طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال ۹۰ توسط اوقاف وامور خیریه کشور در سراسر کشور شروع شد.
 وی گفت:  قرآن کتابی آسمانی و مهم ترین سند برای هدایت بشر است که به بهترین راه انسان را هدایت کرده و هر کسی که با قرآن مانوس شود به رستگاری در دنیا وآخرت می رسد.
گفتگو از حدیث جمشیدی


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار