نرخ بالای کرایههایشان، کثیفی خودروها، کم لطفی آنها به مسافران زیر برف و باران مانده در خیابان، دریافت کرایههای بالاتر از نرخ مصوب و ... عاقبت گرفتارشان کرد.
درست زمانی که نارضایتی مسافران از تاکسی ها و آژانس ها به اوج خود رسیده بود، سروکله تاکسیهای موبایلی جدیدی پیدا شد که برخلاف رانندگان اغلب بد اخلاق و ناراحت از زمین و زمانِ تاکسیها و آژانسها، مودب و خوش اخلاق بودند و نه تنها نرخ کرایههایشان، بلکه تمیزی و مرتب بودن خودروها و قیمت و کرایههایشان هم با حاکمان سابق خیابانهای شهر، غیرقابل مقایسه بود؛ آنقدر غیر قابل مقایسه که بدون هیچ تبلیغی، اسم و رسمشان دهن به دهن چرخید و در مدت زمان کوتاهی، حکومت چند ده ساله تاکسیها و آژانسها بر خیابانهای شهر را حسابی لرزاند.
همزمان با فعالیت دو استارتآپ حمل و نقل مسافر در تهران، جدال سنتیهای این بخش از جامعه با اسنپ و تپسی نیز بالا گرفت؛ بهگونهایکه اعتراضهای ادامهدار آژانس داران درخصوص شیوه نوین حمل و نقل مسافر توسط این دو اپلیکیشن، به تیتر خبرهای رسانهها بدل شد.
اقبال عمومی به تاکسیهای موبایلی تا آنجا پیش رفت که روز به روز از مسافران تاکسیهای سابق کم و بر مشتریان تاکسیهای جدید اضافه میشد و گلایه رانندگان تاکسی و آژانسها هر روز بیشتر میشد؛ نهایتاً کار از گلایه بالاتر رفت و به خط و نشان کشیدن رسید و در این میان بازار شایعه داغ شد؛ یکی امنیت پایین تاکسیهای موبایلی جدید را مطرح میکرد و آن یکی داستان ترسناکی از اذیت و آزار زنان و دختران را توسط رانندگان این تاکسیهای جدید میگوید.
هرچند این روش کارساز نبود و خللی در فعالیت این شرکت ها و نظر مسافران نسبت به آنها ایجاد نکرد، اما بحث قانونی شدن و صدور مجوز برای آنها کماکان ادامه دارد.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره فعالیت این تاکسی های آنلاین گفت: «به طورکلی با فعالیت تاکسیهای آنلاین در شهر تهران مخالف نیستم، اما معتقدم که تاکسی های اینترنتی هم باید بر اساس قانون و مقررات فعالیت کنند.»
وی با تأکید بر فعالیت مشترک این تاکسی های اینترنتی با سازمان تاکسیرانی ها افزود: «تاکسیهای آنلاین باید فعالیت خود را به ثبت برسانند و همچنین رانندگان این تاکسیها باید به سازمان تاکسیرانی شهر تهران معرفی شوند.»
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: «صلاحیتهای این افراد برای فعالیت در این شغل باید بر اساس معیارهای تاکسیها و آژانسها بررسی شود تا آنها بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.»
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پایان تأکید کرد: « باید این موضوع در شورا مطرح و در خصوص آن بررسیهایی صورت گیرد.»