تفسیرهای‌متفاوت‌قانون‌مشکل‌شرکت‌های‌دانش‌بنیان

تابناک: عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان گفت: دولت، شرکت‌های دانش‌بنیان را مجموعه‌ای از خود بداند و در برداشتن فاصله‌ها، شکاف‌ها و چالش‌های این شرکت‌ها یاری کند.
کد خبر: ۳۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید کمال فیروزه‌ای با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که از دانش پا گرفته و ریشه در دانش دارند، اظهار کرد: در دنیا بحثی پیرامون تبدیل دانش به ثروت و توسعه مطرح است و باید در ایران نیز این بحث را با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان عملی کنیم.

وی با اشاره به 14 سال سابقه فعالیت خود در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: تجربه شخصی ثابت کرده که علم بهتر از ثروت است، زیرا ثروت ابزار است و با شرکت‌های دانش‌بنیان که محوریت را بر دانش می‌گذارند، می‌توان آینده‌ای روشن همراه با ثروت و توسعه داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان با بیان اینکه بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان چالش‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که بر مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اساسی بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان این است که قانون یک چیز می‌گوید اما مجریان قانون به گونه دیگری قانون را تفسیر و تعبیر می‌کنند. معافیت مالیاتی و تسهیلاتی مانند وام‌های بانکی که دولت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است وقتی به مرحله اجرایی می‌رسد تفسیر شخصی می‌شود و نتیجه‌ای را که باید در پی داشته باشد، ندارد.

فیروزه‌ای اضافه کرد: باید برای مردم و دولت جا بیفتد که شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال خرده‌ریزهایی همچون وام بانکی نیستند، بلکه می‌خواهند آنچه واقعاً لیاقتش را دارند به دست بیاورند تا به رشد مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بینجامد.

وی با اشاره به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا که دلیل آن حمایت همه جانبه بوده است، تصریح کرد: در ایران شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس شده‌اند، اما متأسفانه هنوز شکاف و چالش بسیاری وجود دارد تا به هدف کامل خود دست یابند.

مدیرعامل شرکت زیست فرآورده سپاهان در خصوص نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: جوانان تحصیل کرده و توانمندی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند به حمایت مالی نیاز دارند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان به لحاظ مدیریتی بسیار ضعیف هستند و نیاز به حمایت مدیران باتجربه دارند. حمایت قانونی نیز یکی دیگر از اساسی‌ترین حمایت‌هایی است که باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.

فیروزه‌ای با اشاره به اهمیت، حضور و فعالیت فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام موضوعات و رشته‌های دانشگاهی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل علم و دانش خود انتظار دارند، دولت آن‌ها از حمایت بی‌منت برخوردار کند و اگر قرار است قطعه‌ای را بسازد یا وارد کند در چرخه گردش کار حمایت خود را از آنان دریغ نکند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت این را ندارند که برای یک مجوز مسیر چند ساله را طی کنند و باید وقتشان را در جهت تولید بر مبنای دانش صرف کنند، خاطرنشان کرد: دولت شرکت‌های دانش‌بنیان را مجموعه‌ای از خود بداند و در برداشتن فاصله‌ها، شکاف‌ها و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را یاری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار